FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Blow off Focus ST 2.5T ?

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turboBlow off Focus ST 2.5T ?
1 2 [3]
KrisSz #30 | 21.09.2014, 09:19
    Doświadczony
    Focus RS MK2 UG

    Generalnie tak. Niemniej dodanie zewnętrznego zaworu da dodatkowe efekty dzwiękowe - pytanie czy wpłynie to dobrze na osiągi silnika - imho nie warto sie w to bawić.

    thomas198 #31 | 21.09.2014, 09:30
      Znawca
      Ford Focus RST?KM?Nm
      Pszczyna

      WWW
      Mój projekt pewnie widziales na fkp, no ale jak skrytykowalem "rodzine fkp" to mnie zbanowali na zawsze, nie umia przyjac krytyki i jedyna reakca jest usunac goscia, no ale pewnie moje doswiadczenie jest im nie potrzebne bo wiekszosc jezdzi focusami 1 gen z silnikami na gnojuwkę.  Ale wracajac do DV zewnętrznego to napewno zwieksza wydajnosc suszarki to co my mamy zamontowane w naszych to jest to takie pseudo DV cos tam dziala ale szalu nie ma. A nad takim zestawe bede musial sie zastanowic jak skoncze skaldac nowe serducho to bede mógł dmuchnac bez problemu 500 kucy.

      KrisSz #32 | 21.09.2014, 12:58
        Doświadczony
        Focus RS MK2 UG

        W RSie jest zdecydowanie łatwiej niż w ST, bo mamy plazmowane tuleje, pokrywane tłoki, trochę inny stopień kompresji i silnik jest już w części zakuty. Bez względu na to co zrobili to działa na seryjnym bloku i tłokach RS-a gdzieś do 420+ KM (czyli cirka 370+ km na kołach). Potem zaczynają się pęknięcia rowków pierścieni tłoków etc. a sprzęgło staje się materiałem eksploatacyjnym wymienianym z oponami co 5-10 tys km. i te 400-420 koni max jest rozsądną granicą dla auta jeźdżącego po ulicy.

        Z większymi suszarkami osiągniemy oczywiście większą moc maksymalną ale IMHO "jeżdżalność" na codzień, szerokość użytecznego pasma obrotów, przebieg momentu obrotowego i bezawaryjność jest mocno dyskusyjna. Ja myślę powoli o wtryskach 750/650cc i jakimś sensownym programie na wiosnę. Wtedy na seryjnej turbinie, z wydechem 3 cale, dolotem i ICkiem + wtryski i program można atakować zakres 400+. Więcej IMHO nie ma sensu. Czas pokaże - czekam na Matki Boskiej Pieniężnej Wink

        Pozdrawiam

        K
        thomas198 #33 | 21.09.2014, 13:06
          Znawca
          Ford Focus RST?KM?Nm
          Pszczyna

          WWW
          Ja silnik buduje od podstaw wszystko kute, wloncznie z nowymi tulejami cylindrow. Teraz sie zastanawiam nad sprzeglem helix i kolo jedno masowe, do tego szukam rozbite volvo 4x4 na przeszczep.

          KrisSz #34 | 21.09.2014, 13:31
            Doświadczony
            Focus RS MK2 UG

            Ja nie mam niestety ani zaplecza ani umiejętności manualnych Wink. Pozostaje mi wymądrzanie się na forum Cheesy. Chętnie zobaczę jednak finał projektu. Swoim autem jeżdżę na codzień, wożę dzieci w fotelikach, etc więc musi być w ruchu i posiadać jednak jakieś cechy "auta użytkowego" 

            Pozdrawiam

            K
            thomas198 #35 | 21.09.2014, 13:35
              Znawca
              Ford Focus RST?KM?Nm
              Pszczyna

              WWW
              U mnie to samo jest fotelik w samochodzie hehe. I uzywam na co dzien,po torach tez jescze nie jezdzilem bo nie mam czasu chociaz mam tor z prawdziwego zdazenia kolo domu.

              KrisSz #36 | 21.09.2014, 18:05
                Doświadczony
                Focus RS MK2 UG

                Koło Nurburgringu mieszkasz? Wink

                Pozdrawiam

                K
                thomas198 #37 | 21.09.2014, 18:09
                  Znawca
                  Ford Focus RST?KM?Nm
                  Pszczyna

                  WWW
                  Nie mam tor vallelunga na pewno nie ten co w niemczech ale formułę 1 tez tu mozna zobaczyc. http://www.vallelunga.it/it/

                  KrisSz #38 | 21.09.2014, 18:29
                    Doświadczony
                    Focus RS MK2 UG

                    No ja bym tam mieszkał Cheesy

                    Pozdrawiam

                    K
                    AdixST #39 | 26.11.2016, 10:12
                      Doświadczony
                      Lipsko/Radom

                      Panowie da radę w jakiś łatwy sposób wymienić DV? Bo wczoraj się tak przyglądałem i wychodzi na to, że trzeba wyjąć półoś albo turbine, bo jedna śrubka jest centralnie nad półośką i nie ma jak tam podejść.. Macie jakiś sposób na to? Smiley
                      KrisSz #40 | 26.11.2016, 10:27
                        Doświadczony
                        Focus RS MK2 UG

                        Mówisz o jakimś niestandardowym dv który sobie dołożyłeś czy o recirc valve który jest w obudowie turbiny? Jak to drugie to zdjęcie koła i małe dłonie wymagane.

                        Pozdrawiam

                        K
                        weksla #41 | 27.11.2016, 01:27
                          Weteran forum
                          Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                          Olkusz

                          Zdecydowanie da sie to zrobić bez demontażu półośki. Robilem to dwukrotnie.

                          Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                          Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                          AdixST #42 | 27.11.2016, 10:07
                            Doświadczony
                            Lipsko/Radom

                            Było ciężko i trzeba było się nagimnastykować, ale się udało.. Smiley

                            1 2 [3]