FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Blow off Focus ST 2.5T ?

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turboBlow off Focus ST 2.5T ?
[1] 2 3
barti87 #0 | 26.01.2011, 14:46
    Doświadczony
    Focus ST 2.5T 360+
    Warszawa

    Witam mam pytanie odnośnie montażu bova w steku. Czy ktoś już montował u siebie? Czy są potrzebne jakieś zaślepki w miejsce oryginalnego DV. Z tego co poczytałem na różnych forach zagranicznych jedni odradzają montażu twierdząc ze mogą wystąpić jakieś problemy inni twierdzą znowu ze nie ma żadnego problemu. Dlatego moje pytanie czy ktoś u siebie w steku montował już bova i czy montaż jest skomplikowany tzn potrzeba czegoś niestandardowego? Pzdr

    wilhelm #1 | 26.01.2011, 15:08
      Weteran forum
      lukasz ma jakiegos polskiego bova Smiley

      ja ostatnio zglebiam info na temat foki i trafilem na cos takiego http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=699

      "This high quality anodized dual piston dump valve and fitting kit from PUMASPEED is designed with DIY Fitting in mind, and comes packaged with all components required to complete installation.
      The kit does not activate any dashboard warning lights unlike many other kits available. Dump valves abailable in the colours shown. Hose available in blue, black, red, orange and white. Please call/email us to specify preference."

      co o tym myślicie?  Evil

      barti87 #2 | 26.01.2011, 16:06
        Doświadczony
        Focus ST 2.5T 360+
        Warszawa

        Tak wiem że Łukasz ma polskiego bova jest to Sun Motorsport z firmy proracing technology, dzwoniłem tam dzisiaj na dzień dzisiejszy nie mają tego bova, ale będzie. Oni też je montują a w związku z tym ze mam do nich jakieś 15 min drogi wiec by mi to bardzo pasowało. Natomiast mówili ze jest problem właśnie z motażem bo trzeba zaślepić miejsce po oryginalnym DV.
        Tak widziałem też już na pumaspeed. Cena z przesyłką hmmm tu masz dobrego bova z gwarancją za małą kase. Z opisu pumaspeed wynika ze jest to nadal DV.

        Wiec chce sie dowiedzieć czy ktoś już montował i z jakim skutkiem.

        Performance Blue
        FMIC Airtec 3, Downpipe 3'', De-cat 3'', Cat Back 3'' Milltek Sport
        Turbo RS, Injector 550cc, RS airbox, remap by PromotoR/CompSport, Hp 360+ Nm 500+ (will be better)
        wilhelm #3 | 26.01.2011, 16:32
          Weteran forum
          a czym sie rozni ten dump valve z pumaspeed od bov'a? troche sie pogubilem  Smiley

          barti87 #4 | 26.01.2011, 17:00
            Doświadczony
            Focus ST 2.5T 360+
            Warszawa

            a czym sie rozni ten dump valve z pumaspeed od bov'a? troche sie pogubilem  Smiley

            no właśnie tu jest dziwna sprawa bo wg filmu z focusem rs zachowuje się jak bov natomiast nazwa DV. Niby DV powinien nadmiar upuszczać Z POWROTEM w obieg a nie na zewnątrz. Im więcej czytam tego wszystkiego tym bardziej zaczynam sie gubić Smiley

            Performance Blue
            FMIC Airtec 3, Downpipe 3'', De-cat 3'', Cat Back 3'' Milltek Sport
            Turbo RS, Injector 550cc, RS airbox, remap by PromotoR/CompSport, Hp 360+ Nm 500+ (will be better)
            wojoo #5 | 26.01.2011, 17:05
              Weteran forum
              Audi OOOO
              Warszawa

              a to lepiej żeby nadmiar wywalał na zewnątrz czy na odwrót?

              "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"Walter Röhl
              wilhelm #6 | 26.01.2011, 17:47
                Weteran forum
                ja się spotkałem z tym że w niektórych miejscach DV opisują jako Diverter Valve (taki co wypuszcza nadmiar Z POWROTEM do dolotu) albo Dump Valve czyli coś jak Blow Off Valve (wywala w atmosfere). Ten z pumaspeed wygląda na BOV, ale sam już się w tym wszystkim gubię. Ja chce żeby syczało i tyle  Cheesy
                barti87 #7 | 26.01.2011, 18:22
                  Doświadczony
                  Focus ST 2.5T 360+
                  Warszawa

                  właśnie w tym jest problem że różnie to jest tłumaczone hmmm sam już nie wiem. Dobra poczytam jeszcze poszukam może coś uda mi się odnaleźć. Ale czekam też na pomoc i informacje.

                  Performance Blue
                  FMIC Airtec 3, Downpipe 3'', De-cat 3'', Cat Back 3'' Milltek Sport
                  Turbo RS, Injector 550cc, RS airbox, remap by PromotoR/CompSport, Hp 360+ Nm 500+ (will be better)
                  vtec #8 | 22.02.2011, 14:26
                    Weteran forum

                    Mustang GT i kilka innych ;)
                    Warszawa

                    widzę temat przycichł....
                    będę u siebie istalował ustrojstwo....
                    nie powiem przewertowałem co nieco w sieci i sprawa ma się następująco (koszt 500-600zł):
                    collins:
                    http://cgi.ebay.co.uk/Focus-ST-2-5-Dump-Valve-Fitting-Kit-Orange-Black-/160476723107?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255d2877a3#ht_500wt_922
                    bailey (w relacji kolegi z innego forum wytrzymuje 2 bar-y):
                    http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Focus-ST-RS-BAILEY-DUMP-VALVE-SAMCO-FITTING-KIT-/250768359859?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a62f581b3#ht_500wt_922
                    najtanszy fitting kit:
                    http://www.passionauto.co.uk/products/ford-focus-rs-st225-mk2-bailey-dump-valve-fitting-kit-white.html

                    Jeśli chodzi o kraj, to można np. zakupić samego BOV-a w proracing, tanszy 350, a droższy niecale 500.
                    O sam fitting kit to znalazlem instrukcje na forum w RPA (collins).
                    W kraju znalazlem tez goscia co robi osprzet na rurach SAMCO oraz łączeniach aluminiowych (oryginane wyglada lepiej). Tym bardziej ma tylko kolor niebieski i czerwony (rury).
                    Wychodzi na to ze w kraju założysz BOV-a z nieoryginalnym (nie w kolorze Evil) kitem montażowym za 500.
                    Z UK mamy za 550zl.
                    W tym tygodniu kupuje, a w przyszłym montuje. Po montazu opisze wszystko co i jak (wymiary).
                    Chyba ze ktos ma jeszcze jakies inne dojscia/pomysly?
                    Zawsze można odsprzedać, w PL za 350zł takie coś pójdzie z pocałowaniem rączki Cheesy
                    « Ostatnia zmiana: 22.02.2011, 15:10 autor: vtec »
                    vtec #9 | 25.02.2011, 19:01
                      Weteran forum

                      Mustang GT i kilka innych ;)
                      Warszawa

                      koledzy a co z tym?
                      http://www.youtube.com/watch?v=ITnzdFjFDhM

                      z CAIS nie trzeba bova bo słychać seryjny dv, chociaż dla niektórych może być za cicho 

                      Czy ma to takie same funkcje co BOV, czyli daje większą żywotność suszary?
                      Lukasz-no1 #10 | 29.03.2011, 17:42
                        Znawca
                        ST225+ BYŁ
                        Dolnyśląsk-Holandia

                        Witam

                        No to wytłumaczę najprościej jak potrafię, do montażu blow-offa potrzebujemy:
                        -blow off
                        -kolanko silikonowe 90* (na allegro za ok 25 zł) więc po co płacić ponad 200zł za ten śmieszny
                        trójnik silikonowy z samco do blow offa
                        -dwie opaski zaciskowe skręcane
                        -trójnik 3zł
                        -wężyk do podciśnienia jakieś 50-80cm 10-30zł
                        -zaślepka na DV (koszt Fogre to ok 100-150 zł)

                        Zaślepkę montujemy tu

                        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                         
                        Tak ona wygląda

                        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                        http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=6

                        I jeśli cały układ jest szczelny to cieszymy się jazdą i straszeniem przechodniów  :angry:

                        Pozdrawiam



                         

                        "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"Walter Röhl
                        http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 Cheesy
                        http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 Grin
                        vtec #11 | 29.03.2011, 19:52
                          Weteran forum

                          Mustang GT i kilka innych ;)
                          Warszawa

                          -zaślepka na DV (koszt Fogre to ok 100-150 zł)


                          Reasumując, do każdego zestawu o którym wspominałem wcześniej należy jeszcze zakupić zaślepkę na DV o której nie wspominają na aukcjach?

                          I wrzuć video jak zamontowałeś Cheesy

                          Lukasz-no1 #12 | 30.03.2011, 05:34
                            Znawca
                            ST225+ BYŁ
                            Dolnyśląsk-Holandia

                            Reasumując, do każdego zestawu o którym wspominałem wcześniej należy jeszcze zakupić zaślepkę na DV o której nie wspominają na aukcjach?
                            A po co z koro właściciel samochodu chce zapodać BF to w jego interesie jest żeby ogarnąć temat.

                            I wrzuć video jak zamontowałeś Cheesy

                            Na YT jest tego trochę.

                            I taka ciekawostka jeśli komuś wysypie się DV a będzie chciał sobie kupić nowy w ASO to niech szykuje ponad 5 tyś zł dlatego że ASO nie sprzedaje osobno DV jest w komplecie z turbosprężarką.
                            Alternatywą jest DV z Forge.

                            Pozdro

                            Ps. ebay nr 270724906458
                            « Ostatnia zmiana: 30.03.2011, 07:26 autor: Lukasz-no1 »

                            "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"Walter Röhl
                            http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 Cheesy
                            http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 Grin
                            vtec #13 | 30.03.2011, 08:51
                              Weteran forum

                              Mustang GT i kilka innych ;)
                              Warszawa

                              Cytat
                              Na YT jest tego trochę.
                              miałem na myśli Twoje auto z blow off Wink
                              RSSSS #14 | 31.03.2011, 16:30
                                Bywalec
                                Ford Focus RS mk1 i mk2
                                Wrocław

                                WWW
                                ja się spotkałem z tym że w niektórych miejscach DV opisują jako Diverter Valve (taki co wypuszcza nadmiar Z POWROTEM do dolotu) albo Dump Valve czyli coś jak Blow Off Valve (wywala w atmosfere). Ten z pumaspeed wygląda na BOV, ale sam już się w tym wszystkim gubię. Ja chce żeby syczało i tyle  Cheesy

                                DV to nie BOV!
                                Pierwszy wali do układu, a drugi na zewnątrz.
                                Pierwszy jest montowany w seryjnych autach, drugi to element tuningowy.

                                Jednak zamieszanie w tym temacie w przykadku STeków i RSów jest trochę zrozumiałe,a wynika to z tego, że DV w RSie głośno prycha i niektórzy mogą to mylić z "ssykiem" BOVa.

                                Przy montażu BOVa zawsze trzeba zaślepić rurę po DV ale nie zawsze trzeba do tego kupować "markowych" i drogich elementów. Zależy to od tego, jak DV jest zamontowany seryjnie.

                                Gdy jest zamontowany podobnie jak montuje się BOVy, czyli na gumowym wężu, to wystarczy metalowa "szklanka" o odpowiedniej średnicy, którą zaciskamy obejmą.

                                Coś jak to ale bez wyjścia na wężyk (w takim układzie jest to patent do pompowania układu w celu szukania świstaków, czyli nieszczelności):

                                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                                Pozdr.

                                Focus RS mk2 370PS i 512NM
                                Focus RS mk1 330PS i 440NM

                                "Hamulce są dla tchórzy"
                                [1] 2 3