[Mondeo][MK3] Wybieramy intercooler

bd77, 20.05.2010, 02:53 « poprzedni - następny »

weksla

jasne, że czuć, ja to odczuwam w bardzo znaczący sposób, dodatkowo nie wiem czy nie mam do wymiany tej rury łączącej IC z zaworem egr (jest cała tłusta z oleju).
zimą fakt auto jak się nagrzeje chodzi jakoś sprawniej, z kolei nie da się tak szybko śmigać bo ślisko:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

auchim

weksla, GaBB to ja mam dla was nowy projekt do przemyśleń, IC wam wychodzi dolot wszysedł dla GaBB'a rewelacyjnie to może obczaicie temat rur do ic i dolotu żeby zrobić po kosztach coś takiego jak Forge  8)

GaBB

Rura dolotu w mondeo jest przecudowna akurat dla auta :) Tylko musi być czysta. Karbowania rewelacyjnie prowadzą powietrze nadając mu rotacje zgodną z ruchem łopatek turbiny, więc akurat temat rury dolotu bym zostawił.

A co do rur do IC - "szukają się" :) Jakby wyglądał nowy IC bez nowych przewodów :P źle :)

także będzie to część przeróbek :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

spinacz212

GaBB mogłbyś podać dokładnie wymiary twojego IC?
Wymiary rdzenia oraz całości razem z obudową.
Kilka postów wczesniej pisałeś ze twój IC bedzie dłuższy o 20 cm, wyższy o 20 cm i węższy o 1cm od stock`owego IC.
Miałeś na myśli wymiary samego rdzenia, czy razem z obudową?
Mondeo MK3 2.0 TDDi

weksla

Miał na myśli ogólne wymiary czyli razem z obudową
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

GaBB

Dzieki Sławek :) Dokłanie tak jak mówisz...
-----
Pozdrawiam,
Marcin

Bajek

A jakby użyć intercoolera z STi? Tam jest całkiem ciekawe rozwiązanie odprowadzanie ciepła.
Albo samemu wykonać natrysk :)
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

weksla

nad natryskiem myślimy, ale NA RAZIE brak czsu i finansów, więc projek stoi w miejscu
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Bajek

A z czego będzie wykonywany nowy IC? Z aluminium?
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

GaBB

100% aluminium olewane i recznie spawane.
Natrysk będzie na pewno - projekt stoi na razie z racji mojej zmiany pracy...od 1,5 miecha nie widzialem swojej wypłaty niestety :(
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

No współczuję Ci Marcin, jednak jak się odbijesz to na pewno się nadrobi
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Bajek

A miedziane IC można zamówić?
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

GaBB

Tu mnie zabiłeś...nie wiem :P pewnie się da ale nie wiem jak z tak małymi miezianymi elementami jak srodek IC byłoby w miedzi...
Nie widziałem nigdy miedzianego ale wydaje mi sie - tak cos ze szkoły pamiętam, że miedz poza lepszym przewodnictwem cieplnym ma duzo mniejsza wytrzymalosc i jest "miekka"
-----
Pozdrawiam,
Marcin

Bajek

Pytam bo ponoć stare chłodnice samochodowe były miedziane.
Miedź dużo lepiej odprowadza ciepło ale:
- jest cięższa
- droższa
- trudniej się formuje.
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

Polarny

Już Ci odpowiadam na temat miedzi i zastosowania w formie radiatorów, bo mam pewną wiedzę na ten temat. Nie chce mi się szukać konkretnych danych by to udowadniać, ale miedź jako radiator w chłodnicy nie nadaje się. Powód to taki, że miedź wprawdzie szybciej przyjmuje i transportuje ciepło, ale duuużo wolniej oddaje je niż aluminium. Widziałem gdzieś testy sprawdzające ten fakt i chłodnica aluminiowa wygrała.

Miedź świetnie spisuje się jako element przyjmujący i transportujący ciepło - np. jako element ztykowy bezpośrednio ze źródłem ciepła. Czyli jest świetnym odbiornikiem.

Ponadto miedź jak się utleni, to traci swoje właściwości, czyli jest jeszcze gorsza. A jak pokryje się ją farbą, to także jest gorzej.