[Mondeo][MK3] Wybieramy intercooler

bd77, 20.05.2010, 02:53 « poprzedni - następny »

bd77

nie trzeba ciąć, zakłada się cieńszy niż fabryczny, miejsca "w górę" jest sporo.
właściwie to do montażu niektórych konstrukcji wystarczy zdjąć grill, a zderzaka nie.

zobaczymy jak tu kolegom pójdzie wymiana

auchim

ja w lipcu będę pewnie ciąć i przerabiać trochę airteca od focusa bo w takiej formie jak jest teraz trzeba było by właśnie ciąć belkę. Miejsca jest dużo nawet na grubsze niż fabryczny kwestia aby wyjścia na rury były mniej wiecej tak jak w ori, a w tym moim airtecu jest troche inaczej

weksla

kwestia wielkości IC można ciąć ale widziałem tez gdzieś na angielskich forach że są IC w których nie trzeba
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

z tego co sie dowiadywalem to niestety ale ciezko bedzie znalezc cos innego do naszego monda, prawie nic nie pasuje (albo za szerokie, albo za grube albo wlot i wylot jest zupelnie w innym miejscu)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Lukasz-no1

30.05.2010, 20:42 #19 Ostatnia edycja: 30.05.2010, 20:44 by Lukasz-no1
Witam

Temat bardzo interesujący bo co by nie było lepszego IC nigdy za wiele.
Podziele sie tutaj z Wami moimi skromnymi doświadczeniami o IC ale do ST225
i może co nie którzy dojdą do zdania że dedykowany IC typu
Airtec's Mondeo Mk3 2.0/2.2 Turbo Diesel front mount Intercooler upgrade
Nie zawsze musi być droższy w ogólnym rozrachunku.

Swego czasu przesiedziałem przeszukując strony internetowe w poszukiwaniu IC do siebie
bity miesiąc, początkowo miał być to jakiś zamiennik bo dedykowane były "za drogie".

Dajmy na to Kupimy takiego Hinola za 400/500 (ale jaka jest jego wydajność, ktoś wie)
zł teraz sprawa rzeźby czyli dorabianie mocowań, przejściówek,  struganie płaskowników do mocowania,
czasami odwiedziny u tokarza/frezera w celu ich dorobienia, zdejmowanie zderzaka
prawdopodobnie nie raz, kupno potrzebnych przejściówek, kolanek etc.

W głównym rozrachunku policzony własny czas na takie przedsięwzięcie (roboczogodziny)  koszty materiałów,
montażu, demontażu wyjdzie nie wiele mniej niż mielibyśmy kupić dedykowanego IC za ok 1400zł
I jak ja miał bym zaoszczędzić na tym ze 300 zł to bym wolał kopic dedykowany, fakt operacja rozciągnęła by się w czasie bo
trzeba dozbierać brakująca gotówkę ale za to w 1,5/2 godz  mamy IC na pokładzie.

W moim przypadku zrezygnowałem z rzeźbienia miejsca pod IC i jedyne słuszne wyjście to Airtec (bo jest w przyzwoitej kasie)
albo zlecenie firmie zrobienie FMIC na zamówienie  (cena ok 1800/2000zł) wraz z omurowaniem.

No to Panowie pora zacząć dyskusje  8)

Pozdrawiam
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

wojoo

jak najbardziej sie z toba zgadzam :)

tylko skad wziac kase :D
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

auchim

tu nawet nie chodzi o koszta przeróbek tylko o to żeby nie brać IC w ciemno, jak Łukasz pisał wydajność i jeszcze raz wydajność . Ktoś wstawi "hinola"przetestuje to może się okazać być lepszy od airteca za połowe mniejszą kase, przykład dolotu GaBB'a, ale ja za królika doświatczalnego robić nie będę. Airtec to jedyny intercooler który udało mi się znaleźć z potwierdzonymi i sprawdzonymi danymi, nawet forge nie podaje danych swoich intercoolerów a ceny mają z kosmosu ???

GaBB

No tak to jest niestety z eksperymentami...
Mój dolot sprawdziłem ja i kilku kolegów z forum i nawet Heko był pod wrażeniem...Więc da sie...
Wyjdzie, że z IC też będę nieco pionierem bo temat mnie nagli bo osiagnąłem max ze swojego silnika jak NA RAZIE.
-----
Pozdrawiam,
Marcin

Lukasz-no1

30.05.2010, 22:05 #23 Ostatnia edycja: 30.05.2010, 22:42 by Lukasz-no1
Cytat: wojoo w 30.05.2010, 21:12
tylko skad wziac kase :D
Jeśli ktoś idzie w Tuning swojej Fury musi przyjąć na klatę wydatki z tym związane,
do pewnego momentu konie mechaniczne są relatywnie "tanie" a z każdym następny koszta rosną
w zastraszającym tępię czy to Diesel czy Benzyna .
I nie jeden się ze mną zgodzi że jak modować auto to najlepiej jest
zrobić wszystko za jednym razem bo wychodzi najtaniej.

Cytat: auchim w 30.05.2010, 21:30
tu nawet nie chodzi o koszta przeróbek tylko o to żeby nie brać IC w ciemno, jak Łukasz pisał wydajność i jeszcze raz wydajność . Ktoś wstawi "hinola"przetestuje to może się okazać być lepszy od airteca za połowe mniejszą kase, przykład dolotu GaBB'a, ale ja za królika doświatczalnego robić nie będę. Airtec to jedyny intercooler który udało mi się znaleźć z potwierdzonymi i sprawdzonymi danymi, nawet forge nie podaje danych swoich intercoolerów a ceny mają z kosmosu ???
Np. Rasta w swoim 300 konnym Focusie MK1 ma Hinola i daje radę

Forge, hyyy cena z kosmosu tak ale zwróć uwagę że płaci też si e za IMICZ firmy

Cytat: GaBB w 30.05.2010, 21:35

Wyjdzie, że z IC też będę nieco pionierem
Szczerze Życzę Ci tego aby tak się stało i żeby coś uniwersalnego stało się P&P

Pozdrawiam
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

GaBB

No i zacięcie moje sięgnęło zenitu i projekt IC rusza jutro rano:)
Na razie cichosza o doborze sprzętu :P
Powiem tyle, że IC będzie dłuższy o 20 cm, wyższy o 20 cm i węższy o 1cm :) Reszta tajemnica. Ale wszystko będzie dokumentowane dla potomnych a jak się uda wszystko to pojawią się zestawy z dedykowanymi do mk3 tdci IC w wresji P&P...
Życzcie powodzenia i wytrwałości...
-----
Pozdrawiam,
Marcin

Lukasz-no1

Cytat: GaBB w 30.05.2010, 22:41
No i zacięcie moje sięgnęło zenitu i projekt IC rusza jutro rano:)
Na razie cichosza o doborze sprzętu :P
Powiem tyle, że IC będzie dłuższy o 20 cm, wyższy o 20 cm i węższy o 1cm :) Reszta tajemnica. Ale wszystko będzie dokumentowane dla potomnych a jak się uda wszystko to pojawią się zestawy z dedykowanymi do mk3 tdci IC w wresji P&P...
Życzcie powodzenia i wytrwałości...
Naprawdę wielki Szacun w Twoja stronę,
Podziwiam takie podejście do Tuningu.
Życzę powodzenia in+

Pozdrawiam
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

weksla

Potwierdzam Gabba poprzedni post, idziemy na całość, jak dobrze pójdzie to IC będzie gotowy szybciej niż myślicie:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

powodzenia przy odkrecaniu zderzaka ...
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

Wojtek, ja już swój odkręcałem minimum 5 razy, ostatni raz wczoraj bo był u lakiernika heheh także wyluzuuj
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

31.05.2010, 00:19 #29 Ostatnia edycja: 31.05.2010, 00:21 by wojoo
to miales farta :) ja nie mialem tak kolorowo ... prawa strona poszla gladko ... lewa juz niekonieczne (walka trwała ok 2 godz  i skonczylo sie na przecieciu śrub )

ja jestem bardzo wyluzowany :D

« Dodane: 31.05.2010, 00:21 »

i z tego co wiem to eng rowniez mial ten sam problem
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl