Możliwości tuningu TDCI

wojoo, 18.05.2010, 15:43 « poprzedni - następny »

Polarny

Kupisz sobie 2.2 TDCI, podciągniesz go, to i będziesz mógł gonić nie jednego STka.

Tak przy okazji - w najnowszym Mondeo silnik 2.2 TDCI będzie miał 200 KM (a 2.0 TDCI w najsilniejszej opcji jakieś 163 KM). Ciekawi mnie na ile te 200 KM będzie dało się podciągnąć. Bo już takie 200 KM może poważnie zagrażać ST220, a po kilku modyfikacjach z łatwością go łoić.

Niemniej - dźwięk V6 jest bezcenny. Jak rozmawiam z różnymi osobami, to każdy powtarza, że po V6 już tylko można iść do góry. Ponoć dlatego nie warto kupić V6. Bo to jest jak narkotyk - po kupnie V6 wcześniejsze auto było ostatnim modelem nieV6 (-:

weksla

twierdzę że z seryjnych 200ps (a zakładam ze ford i tak da w prezentujee więcej - gift 5-10ps)
To spokojnie wyciągniesz ze 240 - 250 koni. A moment podejrzewam że będzie już rzędu 550-600Nm
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Cytat: Petersan w 01.07.2010, 23:09
świat się kończy...
:D
hehe, jestem coraz bliżej mysli o zmianie swojego ST na superwypasione 2,2 TDCI ...........  :}


a jesli do tego dojdzie, to rzeczywiście będzie to koniec pewnej epoki ....  ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

heh czyżby kolega się do kopciuchów przekonał??
ale chcesz zmienić na mk3 czy mk4???
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Lukasz-no1

Cytat: weksla w 06.09.2010, 19:30
heh czyżby kolega się do kopciuchów przekonał??
ale chcesz zmienić na mk3 czy mk4???
Mk4 to Klocek  jeśli miało by być 2.2 to moim zdaniem tylko mk3,
dwustu konne mk4 robi 0-100 jakieś 8s wiec szalu nie ma.

Co do 240-250kuca da się ale  Nmon pewnie i tam by sam tuner ograniczył ze względu na bezpieczeństwo silnika/podzespołów no chyba ze seria wytrzyma ok 600 Nm w co wątpię i albo korba wyjdzie bokiem albo skrzynia lub przeguby powiedzą papa.

Następnie ok. 250 kuca już nie będzie tak łatwo osiągnąć jak 200 wiec wydatki rosną razy 3-4 w poszukiwaniu następnych koni. I lecimy po kolei, IC, wydech, turbo, wtryski, dolot, sprzęgło, zamach itp. , etc.

Przykład Seat Ibiza Cupra 1,9 TDI 160PS seria samym programem robimy ok 195-200KM/ok400NM 
ale żeby już mieć ok 245KM/460NM trza wymienić turbo, wydech 2,75", dolot, wtryski, sprzędło, zamach, ponad 250 kuca po wymianie walka i IC czyli kolejne ok 50KM mocy kosztuje krotność tego co pierwsze 40KM, w zamian dostajemy IBI co robi setę typu niskie 5s na semi sliku
z dbd v-max-em i kosimy prawie wszystko co napotkamy na drodze za niskie koszty utrzymania.

Takie tam moje gadanie ale może coś w tym jest.

Cytat: Polarny w 02.07.2010, 09:07
Niemniej - dźwięk V6 jest bezcenny. Jak rozmawiam z różnymi osobami, to każdy powtarza, że po V6 już tylko można iść do góry. Ponoć dlatego nie warto kupić V6. Bo to jest jak narkotyk - po kupnie V6 wcześniejsze auto było ostatnim modelem nieV6 (-:
Musiał byś siąść do mnie i pojeździć posłuchać rzędowej Piątki (zwłaszcza teraz po modach u mnie)
to i V6 się chowa moim zdaniem i to nie jest tylko moje zdanie.

Pozdrawiam
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

MAG

Jeśli juz, to teraz mkIII, gdyz za kase którą chcę przeznaczyć na auto nie kupie sensownego MkIV.

To nie ma byc auto do ścigania się, czy do jakiegoś extremalnego tuningu, chociaż zapewne (na 100%) podciągnę je programem (w końcu mam  RTS'a  :evil:), to ma byc duże i wygodne auto rodzinne do wyjazdów wakacyjnych i codziennego dojeżdżania do pracy i odwożenia dziaciaków do szkoły/przedszkola.

Generalnie mam spore wątpliwości co do tej zmiany, ale brak mozliwości zamontowania gazowni do mojego ST (auto jest na szwedzkich blachach) skłania mnie do myslenia o zmianie na tańsze w użytkowaniu TDCI, chociaż nie ukrywam, że przejście po pięciu latach z silnika V6 na rzędową czwórkę (i to do tego w dieselu) nie nastraja mnie specjalnie optymistycznie, szczególnie, że mój wydech, pozbawiony środkowych tłumików brzmi jak dla mnie zdecydowanie lepiej od fabrycznego   ;)

Ale chyba jestem w takim wieku i na takim etapie życia, że bardziej zaczyna liczyć się dla mnie ekonomia uzytkowania ....  ;(
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Nie przesadzaj, TDCI nie jest takie złe, a 200 konne powinno jeździć całkiem przyjemnie. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bd77

Cytat: Lukasz-no1 w 06.09.2010, 19:55

Takie tam moje gadanie ale może coś w tym jest.
Musiał byś siąść do mnie i pojeździć posłuchać rzędowej Piątki (zwłaszcza teraz po modach u mnie)
to i V6 się chowa moim zdaniem i to nie jest tylko moje zdanie.

Pozdrawiam

Ta piątka jest specjalnie oprogramowana pod kątem ładnego dźwięku..
ciekawe co można by na szóstce uzyskać:)

Lukasz-no1

Cytat: bd77 w 07.09.2010, 12:31
Ta piątka jest specjalnie oprogramowana pod kątem ładnego dźwięku..

Co masz na myśli bo u mnie serii nie uświadczysz.
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

wojoo

Cytat: Lukasz-no1 w 07.09.2010, 19:47
Co masz na myśli bo u mnie serii nie uświadczysz.

na tym forum raczej nigdzie serii nie uswiadczysz
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Cytat: Lukasz-no1 w 06.09.2010, 19:55
Takie tam moje gadanie ale może coś w tym jest.
Musiał byś siąść do mnie i pojeździć posłuchać rzędowej Piątki (zwłaszcza teraz po modach u mnie)
to i V6 się chowa moim zdaniem i to nie jest tylko moje zdanie.
Bardzo chętnie spotkałbym się i chciałbym zostać przewieziony Twoim Focusikiem, bo wygląda superancko. Jak będziesz we Wro i miał czas, to daj znać.

bd77

Cytat: Lukasz-no1 w 07.09.2010, 19:47
Co masz na myśli bo u mnie serii nie uświadczysz.
program (Twój raczej też, bo od nowa całego nie pisałes, tylko remap?) w STku
ma specjalnie oprogramowany moment zapłonu zmieniany po np.
puszczeniu pedału gazu, żeby ładnie burczał

Lukasz-no1

Cytat: bd77 w 07.09.2010, 21:33
program (Twój raczej też, bo od nowa całego nie pisałes, tylko remap?) w STku
ma specjalnie oprogramowany moment zapłonu zmieniany po np.
puszczeniu pedału gazu, żeby ładnie burczał
Soft zczytali mi dzień wcześniej bezpośrednio z kompa po wyjęciu,
później praca nad nim, na następny dzień auto na rolkach spędziło ok 3 godz.
w poszukiwaniu mocy więc wątpię czy ten specjalnie oprogramowany moment zapłonu
został jak Mirek tam "grzebał", moim zdaniem to zasługa kolejności ruchu cylindrów i 
każde R5 będzie tak brzmiało.

Pozdro
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

bd77

Cytat: Lukasz-no1 w 07.09.2010, 21:50
Soft zczytali mi dzień wcześniej bezpośrednio z kompa po wyjęciu,
później praca nad nim, na następny dzień auto na rolkach spędziło ok 3 godz.
w poszukiwaniu mocy więc wątpię czy ten specjalnie oprogramowany moment zapłonu
został jak Mirek tam "grzebał", moim zdaniem to zasługa kolejności ruchu cylindrów i 
każde R5 będzie tak brzmiało.

Pozdro

nie chodzi ogólnie o dźwięk silnika, tylko bulgot i lekkie strzały po odpuszczeniu gazu,
w Mondeo St IV czy Volvo T5 o ile dobrze pamiętam tego nie uświadczysz.
to kwestia opóźnienia zapłonu mieszanki, tak że część spalania idzie wprost w wydech.
tak jest na pewno w ori programie i nie sądzę, żeby u Ciebie takiego efektu nie było.

Patrz strona 21, cała książka może Cię nieco zainteresować jako właściciela:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motorcityeurope.com/downloads/focus_st_book.pdf

Lukasz-no1

Cytat: bd77 w 08.09.2010, 09:21
nie chodzi ogólnie o dźwięk silnika, tylko bulgot i lekkie strzały po odpuszczeniu gazu,
w Mondeo St IV czy Volvo T5 o ile dobrze pamiętam tego nie uświadczysz.
to kwestia opóźnienia zapłonu mieszanki, tak że część spalania idzie wprost w wydech.
tak jest na pewno w ori programie i nie sądzę, żeby u Ciebie takiego efektu nie było.

Patrz strona 21, cała książka może Cię nieco zainteresować jako właściciela:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motorcityeurope.com/downloads/focus_st_book.pdf
Na pewno chodzi Ci o te parę ostatnich linijek z 21 strony tak...? sumpozer...
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]