jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

T

To, ze nie ma certyfikatu nie musi oznaczać, że nie spełnia normy (czy w szczególności, ze nie spełnia jakiegoś istotnego dla żywotności silnika parametru tej normy). Tylko po co ryzykować, skoro są równie dobre oleje, które ją spełniają?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

borocds

Ja ostatnio miałem przyjemność spotkania się w firmie z przedstawicielem Motula, potwierdził mi fakt o którym pisał KrisSz ze Motul 8100 X max stracil norme 937 z tego wzgledu, że musial podnieść "specyfikacjie" do samochodow typu porsche itp..

Natomiast powiedział, że pomimo tego ze nie ma na naklejce olej ten jak najbardziej jest do RSa- ponoć z 4Turbo pisali do niego w tym temacie.

Mi polecił równiez jak to jest silnik mocno wyżyłowany to zalewać 300V Trophy natomiast nie jest to olej do jazdy z przebiegami miedzy wymianami 20 tys tak jak podaje producent. Tutaj zaleca wymiane tak jak w moto czyli co 6tys..

Ja zalalem Millersa 0w40 i jezdzi :) pewnie jak by sie zalalo tego 8100 czy 300V tez bysmy jezdzili :)

KrisSz

A kto zmienia olej co 20 tys ? ;-) 10-12 to tak. A z całym szacunkiem dla przedstawiciela Motula to ściemnia - czy zwiększenie ilości odpadów - low saps na mid/high saps jest poprawą czegokolwiek ? Buahahhahah Problemem RSa było utrzymanie normy eur która zresztą go utłukła i po to wymyślili tą normę. Silnik po wlaniu tego oleju bez normy nie wybuchnie, ale wciskanie mi ciemnoty jak jest gorszy że jest lepszy trochę mnie irytuje. Czy przedstawiciel Motula raczył powiedzieć na czym polega poprawa ? Chętnie się dowiem..... ;-)
Pozdrawiam

K

borocds

No właśnie Krzysiu nic nie gadał, chciałem by mi to wytłumaczył na "chłopski" rozum, niestety nie zdołał...

W moto przez wiele lat używałem Motula 300V- jak najbardziej był ok, natomiast widać, że Motul co raz częściej już idzie na ilość nie na jakość czego nie można powiedzieć Millersowi

KrisSz

Ja bym nie generalizował. To kwestia koszty / zyski jak u każdego producenta. Focusów RS było 11500. Teraz pewnie mniej ;-) więc chłopaki zmienili trochę skład bo było taniej a inne normy gdzie aut jest więcej są w dalszym ciągu spełnione. Z tego co porównywałem karty produktu to nowa wersja na chłopski rozum jest po prostu mniej ekologiczna czyli przy spalaniu oleju podczas normalnej pracy silnika będzie więcej "brudu" co mogłoby powodować że katalizator miałby więcej roboty i normy emisji spalin bylyby trudniejsze do utrzymania. Różnica być może pomijalna ale ja jestem w tej kwestii orotodoksem i nie lubię kompromisów.Motul to imho bardzo dobry olej o na Ułężu auto nie grzało mi się tak jak na Castrolu. W tym roku będzie Millers. Od żadnego z tych olejów silnik pewno nie wybuchnie, ale jak ten silnik seryjnie m
1.5 bara doładowania i 1050 stopni egt to ja z założenia nie będę oszczędzał 100 pln na rok na oleju, tym bardziej że mój seryjny już dawno nie jest :-).
Pozdrawiam

K

ccLot

Ok, Panowie a czy ktoś wie jakie wymagania ma "937".
Trochę szukałem, ale znalazłem tylko za odpłatnością opis normy.

steveno

Ja lałem Mobil 0 W 40 co 10-12 tysi kwestia jak jezdziłem.Jak czarny się robił to trzeba było wymienić i tyle szybciej. :
Do przodu!!!

custom

Jakie odczuliście różnice - jeżeli są po zmianie oleju
5w30 na 0w40.
zastanawiam się nad przejściem na 0w40

borocds

Dodam swoje dwa grosze.
Zalany Motulem 300V 0w40 - taki caly czas był zalewany przez poprzedniego wlasciciela. Co do oleju...przy mocnej intensywnej jezdzie temperatura nie przekraczała środkowej kreski. Minusem było to, że troszkę oleju ubywało.
Przy przebiegu 8tyś zjadło gdzieś z 200ml oleju

Ostatnio zmiana na Millers 0w40
przejechane na chwile obecna z 2 tys i olej stoi w miejscu.
Temperatura skacze tak jak w przypadku Motula czyli jest ok


weksla

No jak też jeżdżę na millersie 0w/40 ale ostatnio niestety słyszałem niepochlebne opinie i sam nie wiem jaka prawda☺
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

borocds

Cytat: weksla w 28.12.2015, 12:29
No jak też jeżdżę na millersie 0w/40 ale ostatnio niestety słyszałem niepochlebne opinie i sam nie wiem jaka prawda☺

z czym? potwierdzone jakoś?

KrisSz

No właśnie..... Jakieś info o co chodzi ?
Pozdrawiam

K

ethernal

qrcze, też mam millersa i w przeciwienstwie do fordowskiego 5W30, millersa akurat nie ubywa, ale jest juz dość czarny no i po wymianie spalanie skoczyło o ok. 2l/100km a miało byc odwrotnie.
Może błędem był brak płukania przy wymianie oleju...?

borocds

2l na 100km?? szukaj gdzie indziej przyczyny a nie w oleju, moze sonda?

T

Panowie, to teraz trochę kontrowersyjne, ale muszę to napisać.

Po pierwsze o co chodzi z tą modą na "płukanki"? Kilka lat temu "walczyłem" z przesądem, ze oleju nie można zmienić na trochę lepszy, bo rzekomo grozi to masakrą silnika. Minęło parę lat, silniki są praktycznie takie same i nagle według obiegowej opinii na forach należy je płukać. Znowu przesada, tylko w drugą stronę. Nawet nie tyle przesada, co absurd. Płukanie silnika w niewiadomym stanie jest kompletną loterią i nie należy tego robić, o czym przekonało się już wiele osób. Jedyne sensowne zastosowanie "płukanek" jakie widzę, to profilaktyka w aucie, które używamy od nowości.

Po drugie z powodu zmiany oleju spalanie nie może wzrosnąć o 2l na 100 km.

Po trzecie kwestia Millersa. Nie używałem tego oleju, więc nie będę się wypowiadał na temat jego jakości, jednak faktem jest, że kilka lat temu prawie się o nim na polskich forach nie mówiło. Później, nagle stało się o nim głośno i bardzo wiele osób zaczęło go polecać. Nie umniejszając nic marce -- kojarzy mi się to mocno z działaniami marketingowymi albo jakimś niesamowitym zbiegiem okoliczności. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club