Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJ

 

ST, RS, Focus, Mondeo, Fiesta, Cougar, Courier, C-max, Escort, Fusion, Sierra, S-max


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10
1
Nasze Fordy / Odp: Mondeo mk3 ST220 hatchbac...
Ostatnia wiadomość przez mariusz gorzów - wczoraj o 23:57
O proszę ST powrócił, więc życzę niech się porządnie klei
2
Nasze Fordy / Odp: Mondeo mk3 ST220 thicker ...
Ostatnia wiadomość przez sseebbaa1 - wczoraj o 23:25
Grubszy przedni stabilizator w Mondeo ST220 8)

Stabilizator w ST220 ma grubość około 20 mm. Natomiast, co ciekawe, "zwykłe" Mondeo mk3 ma stabilizator o grubości 21 mm.
A wydawałoby się, że to wersja ST powinna mieć sztywniejszy stabilizator, bo ten element zawieszenia jest odpowiedzialny za ograniczanie przechyłów samochodu w zakrętach. Jest jednak inaczej.
Zasłyszałem gdzieś informację, że przez obniżone i sztywniejsze zawieszenie ST220 (sprężyny i amortyzatory) konstruktorzy samochodu zdecydowali się na akurat mniej sztywny stabilizator.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tuleje stabilizatora w moim ST220 były już mocno powybijane i chciałem to naprawić poprzez montaż poliuretanów Powerflexa. Ale jakoś te Powerflexy, mimo że przewidziane do ST nie pasowały średnicą.  Musiałem kupić oryginalne gumy, które niestety nie mają jakiejś nadzwyczajnej żywotności.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przeczuwając, że oryginalne gumy ponownie skończą się dosyć szybko (to zasługa dziurawych dróg w okolicy) zdecydowałem się na drobne ryzyko i kupiłem stabilizator ze "zwykłego" Mondeo mk3 wraz z metalowymi obejmami tulei. Kosztowało mnie to zawrotne 20 zł!
Przedni stabilizator "zwykłego" Mondeo mk3 wraz z metalowymi obejmami pasuje P&P do wersji ST220! Tylko trzeba go zamontować właśnie z tymi metalowymi obejmami dawcy, a tym samym nie można zostawić metalowych obejm z ST.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Bardzo fajną sprawą jest to, że do zwykłego przedniego stabilizatora są dostępne poliuretany Olkusza (Deuter-Motosport). Można je kupić pod symbolem KPL905 (obecnie 65 zł za 2 szt.)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jeżeli ktoś zamierza akurat naprawiać swoje przednie wahacze, to koszt tulei wyjdzie jeszcze niższy. Olkusz proponuje bowiem zestaw o symbolu FMMK3KKPL3 zawierający komplet tulei na dwa przednie wahacze oraz dodatkowo w tym komplecie są wspomniane tuleje staba - wówczas wychodzą one 30 zł za 2 szt.
A wspomnieć warto, że oryginalne gumy stabilizatora ST220 kosztują 88 zł za 2 sztuki. Zatem w tej cenie można kupić lepsze poliuretany oraz cały stabilizator, który będzie poprawiał właściwości jezdne. Czyli pod względem opłacalności przeróbki nie ma się do czego przyczepić :)

Grubszy stabilizator mogłem przetestować na Torze Łódź i wydaje się, że rzeczywiście troszeczkę zmniejsza przechyły nadwozia. Możliwe, że także ten stabilizator przyczynił się do całkiem fajnych czasów okrążeń, jakie wykręciłem. Na pewno sztywniejszy stabilizator nie zaburzył charakterystyki prowadzenia.
Uważam, że taki grubszy stabilizator może być jeszcze bardziej wartościową przeróbką w samochodach bez szpery (ja mam akurat Quaife), bo w zakrętach ograniczy tracenie przyczepności wewnętrznego przedniego koła - co zawsze jest problemem w FWD z otwartym dyferencjałem.

Jeżeli komfort ucieka, to w niewielkim stopniu. Odczuwane to może być tylko na dziurawych zakrętach (bo tylko w zakrętach - przy przechyłach nadwozia - stabilizator ma szanse przenosić jakieś siły).

Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać, że miałem wątpliwość czy poliuretany Olkusza sprawdzą się do "zwykłego" stabilizatora, a wynikało to stąd, że stabilizator w miejscach tulei jest spłaszczony. Oryginalne gumy uwzględniają to spłaszczenie, a poliuretany Olkusza są okrągłe wewnątrz.
Jednak poliuretany zdały egzamin i porządnie trzymają stabilizator. Można śmiało montować.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



 8)
3
Nasze nie-Fordy / Odp: Blue CURACAO - Octavia RS
Ostatnia wiadomość przez Rijndael - wczoraj o 16:42
Fajne autko. Z ciekawości -- jak z trakcją podczas przyspieszania od zera?
4
Poszukuję części / Odp: [FOCUS ST] Kupię dystanse...
Ostatnia wiadomość przez Adrian90 - 20.11.2019, 12:57
Wszystko załatwione także temat można zamknąć.
5
Nasze nie-Fordy / Blue CURACAO - Octavia RS
Ostatnia wiadomość przez custom - 20.11.2019, 09:45
Trafiła się Czeszka od sprawdzonego klienta który mocno dbał o samochód więc się skusiłem.
Focus okazał się trochę mniej przestronny niż żona oczekiwala patrząc że poprzednio ujeżdżała same S-Maxy.
Octavia jest mistrzem w swojej klasie jeżeli chodzi o przestronność a przy 196cm i 120kg wagi trochę tej przestrzeni potrzebuje :)
Dodatkowym + jest że pracuje w grupie VAG :)

Oto octavia rs 2.0 TSI 220 km ( zahamowane bez programu 248 )
Wyposażenie w skrócie
Model Rs
Sportowe fotele z skóry naturalnej
Pakiet Black
Nagłośnienie Canton
Skrzynia manual
Performance mode - wybór trybu jazdy
Xenon + pędy
Grzana szyba co rzadkość
Itp itd


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Plany na początek
Pojeździć i przekonać żonę :)
Ogarnąć lakier +powłoka
Soft stage 1 na 290+
Wygluszyc drzwi
Pierdoły inne
6
Silniki benzynowe turbo / Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłąc...
Ostatnia wiadomość przez TAM - 19.11.2019, 21:28
Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).
7
Silniki benzynowe turbo / Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłąc...
Ostatnia wiadomość przez kali999 - 19.11.2019, 19:58
No polecił mi to kolega która ma zrobione mondeo 320 koni. Mówi ze to się ustawia razem z mapa. Mapa zrobiona była ale tego nie ustawiałem.  Zaznaczyłem początkowe położenie aby w razie czego cofnąć tak jak było na początku. Dodatkowo łatwo to wyczuć właśnie szarpaniem i overboostem. Nie mam tych objawów a auto w górnej cześci zaczeło lepiej się odpychać. Powiedz mi proszę czy faktycznie jest jakaś duża różnica między ori solenoidem a tym które posiadasz na sprzedaż? Wykres mam bardzo ładny bez szarpnięć i właśnie się zastanawiam czy coś da wymiana na ten co masz. Tak w ogóle jaka cena za MAc heavy?
8
Nasze Fordy / Odp: [S-Max] Smokus MAXimus, c...
Ostatnia wiadomość przez Rijndael - 19.11.2019, 17:30
Cytat: snafu w 16.11.2019, 22:14Forum widzę się pozmieniało

Właściwie całe forum jest nowe: https://www.fordtuning.pl/index.php?msg=69265
9
Silniki benzynowe turbo / Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłąc...
Ostatnia wiadomość przez TAM - 18.11.2019, 16:13
1. Aktualnie mam przygotowany do sprzedania jeden solenoid Mac heavy duty.
2. Co do kręcenia aktuatorem, to ogólnie odradzam. Poprzez zwiększenie ciśnienia wstępnego można zwiększyć moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów, ale to wszystko. Poza tym w niesprzyjających okolicznościach może występować overboost, łącznie z przejściem w tryb awaryjny.
10
Silniki benzynowe turbo / Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłąc...
Ostatnia wiadomość przez kali999 - 18.11.2019, 13:53
Witam, tez chętnie zobaczę lepszy solenoid bo chcę kupić. Mam jeszcze pytanie do kolegów czy to prawda, że w cięgnie actuatora wystarczy o jeden obrót skręcić środkową nakrętke aby poprawić ciśnienie (nm) w turbo?
1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10