FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)
[1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 10
 1 
 : dzisiaj o 01:48 
Autor sseebbaa1 - Nowe: autor: sseebbaa1
Tylne zaciski, po wstępnym polerowaniu części powierzchni (patrz post #1591), również zostały poddane identycznemu procesowi, jak przednie.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Cała przyjemność lakierowania musi być poprzedzona naprawdę porządnym zabezpieczeniem elementów, które mają pozostać wolne od farby.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




I na koniec ulubione wypieki Cheesy

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




No i pozostały tylko jarzma tylnych zacisków. Tu jeszcze przed piaskowaniem.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




W jarzmach również spolerowałem widoczną część konstrukcji, aby pasowało to do wygładzonych zacisków.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Po lewej jarzmo tylko po piaskowaniu, natomiast po prawej z dodatkowo wygładzonymi powierzchniami. Wygładzałem to najpierw szlifierką kątową z tarczą lamelkową o gradacji 120 (na zdjęciu powyżej), a następnie jeszcze poprawiłem Dremel-em z końcówką z papieru ściernego.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Po pomalowaniu wyszedł całkiem fajny efekt na gładkich powierzchniach.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




W zamówionych klockach Hawk, brakowało w zestawie metalowych blaszek trzymających klocki. Takiego zestawu nie dało się kupić w ASO, bo nie występowało to jako osobny element.
Ale blaszki, jako zamienniki, można kupić pod nazwą Quick Brake 109-1298 (to akurat kupiłem w Inter Cars).

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Prowadnice potraktowałem pastą ceramiczną firmy ATE. Zresztą taką samą pastę użyłem do posmarowania nowych tłoczków w przednich zaciskach, bo ona nie wpływa negatywnie na płyn hamulcowy (czyli można ją zastosować na elementy zacisków, które mają bezpośrednią styczność z płynem hamulcowym).

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Na zakończenie wyjaśnienie dlaczego w jarzmie tylnego zacisku są dwie różne prowadnice. Prowadnica zakończona plastikowym czarnym elementem ma za zadanie eliminować drgania i tym samym zapobiegać niepożądanym dźwiękom.
Prowadnicę z "tłumikiem" montujemy w dolnej części jarzma.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



 2 
 : wczoraj o 22:25 
Autor matiziolek21 - Nowe: autor: matiziolek21
Cześć,

mechanik wymieniał mi mocowanie amorka z poduchą bo stukało przy skręcaniu.
Po wymianie zaczęło niemiłosiernie napierdzielać, trzeszczeć, najbardziej przy leżącym policjancie.

Mam podjechać do niego, ale dopiero we wtorek. Podniosłem auto, żeby zerknąć i wydaje się dziwnie założone.
Odbój zjechał niżej. Poza tym poducha jak by była przekrzywiona, tak ma być, ze sztyca od amora nie jest prostopadle do otworu poduszki (prawie dotyka do krawędzi otworu)?

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


 3 
 : wczoraj o 01:36 
Autor sseebbaa1 - Nowe: autor: sseebbaa1
W końcu zabieram się porządnie za hamulce i zakończenie tej modyfikacji. Projektowanie adapterów, kompletowanie części, zestawów naprawczych, zacisków, tarcz itp. trwało zdecydowanie za długo.
Wypada nowy sezon zacząć z nowymi hamulcami! Smiley

Ale trochę cofnijmy się, żeby zobaczyć co trzeba było zrobić.
Zaciski z BMW ze starej "siódemki" (e38) musiałem najpierw oszlifować ze starego lakieru. Jeżeli ktoś będzie się za to zabierał, to od razu mówię, że lepiej oddać to do piaskowania. Ja następnym razem na pewno tak bym zrobił, bo samodzielne zdzieranie tego lakieru to prawdziwe utrapienie.

Trzeba oczywiście odtłuścić i wydmuchać z zakamarków opiłki i pozostałości starego lakieru. Idealnie nadaje się do tego "breake cleaner", bo właśnie odtłuszcza, szybko odparowuje i do tego dzięki ciśnieniu wyczyści nawet zagłębienia.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Potem podkład epoksydowy. Wybrałem taki podkład, który pozwala na nakładanie właściwego lakieru bez potrzeby jego szlifowania. Jedynym warunkiem jest to, aby po nałożeniu podkładu nie doprowadzać do całkowitego wyschnięcia. Czyli najdalej po kilku godzinach trzeba lakierować. Warto zatem zabrać się za całą operację z rana Smiley

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Następnie właściwy kolor. Kupiłem lakier nabijany w puszki ciśnieniowe na miejscu w sklepie. Sprzedawca na puszce zapisał numer koloru "737".

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Oczywiście nakładamy to cienkimi warstwami. Zasada jest taka, że lepiej położyć za cienko i powtórzyć, niż dać za grubą warstwę, która zacieknie. Lepiej odczekać 5-10 minut i dopiero psiknąć ponownie. Tu przykład jak może wyglądać pierwsza warstwa.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Wygląda całkiem przyjemnie.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




A skoro to prawdziwe Brembo, to nie będzie wiochy, jak damy taką naklejeczkę Cheesy

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Jako ostatnią warstwę położyłem bezbarwny lakier wysokotemperaturowy, który wcześniej wykorzystywałem do impregnowania taśm bazaltowych na wydechu.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Lakier bezbarwny wydawał się jakiś taki klejący mimo, że przesychał całą dobę. Zdecydowałem się zatem na wygrzanie tych zacisków w kuchennym piekarniku Smiley Najpierw 100 stopni, potem 150, a na końcu zostawiłem na pół godziny 200 stopni. Można lekko uchylić piekarnik.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




W zaciskach zastosowałem nowe tłoczki, bo stare miały wżery, które na pewno spowodowałyby wycieki.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Stary i nowy tłoczek.
Wybrałem zestaw naprawczy Frenkit 240919, w którego skład wchodzą tłoczki aluminiowe pokryte ceramiką, czyli są zrobione w identycznej technologii, jak oryginalne. Zaznaczam to, bo można też dostać do tych zacisków tłoczki stalowe, które są cięższe oraz (co nawet ważniejsze) mają gorszy poślizg, niż aluminiowe z ceramiką.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Dorobiłem też nowe rurki łączące obie strony zacisku.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




Na koniec zainstalowałem klocki. Wybrałem Hawk HPS, bo pasowała mi ich charakterystyka, gdy klocki z tej serii miałem w zaciskach z Focusa ST mk2.

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




 4 
 : 22.03.2019, 10:50  
Autor k0ot - Nowe: autor: Alek
Jakie masz ogólnie napięcie w instalacji przy włączonym silniku?

 5 
 : 21.03.2019, 17:51  
Autor k0ot - Nowe: autor: Rijndael
Trudno mi to sobie wyobrazić. Niemniej czasem tak jest, że dwie usterki występują jednocześnie. TPS łatwo sprawzić nawet apką na telefon (zobaczyć co wskazuje gdy wciskasz pedał gazu). Będzie jasne, czy jest sprawny, czy nie.

 6 
 : 21.03.2019, 16:48  
Autor k0ot - Nowe: autor: k0ot
Komunikat odczytany wprost mówi prawdopodobnie o usterce czujnika pedału gazu (jest w Focusie coś takiego?) aczkolwiek często taki błąd jest powodowany także przez nie do końca sprawny TPS. Do tej ostatniej diagnozy pasowałyby także objawy.
Rijndael, ale czy wspomniane przez Ciebie potencjalne problemy mogłyby skutkować zerowaniem zegara do domyślnej godziny, przy każdym włączeniu zapłonu?

 7 
 : 20.03.2019, 20:52  
Autor MAG - Nowe: autor: GOLDEN
odgrzewam kotleta Smiley
chce zrobić większy hebel w s-maxie Smiley

czy te zaciski pasują P&P? kupuje i zakładam czy coś jeszcze jest mi do nich potrzebne?

https://allegro.pl/oferta/zaciski-przod-duze-volvo-xc90-336-mm-kompletne-7570690291
Jeżeli to zaciski o numerach 959 i 960 to do mondeo mk4 pasują P&P, więc i do s-maxa powinny.

Ostatnio robiłem przymiarke czy moje 17 calowe zimowki wejdą na taki zacisk i dało radę, choć niewiele miejsca zostało.

Pozdrawiam
GOLDEN!

 8 
 : 20.03.2019, 19:36  
Autor k0ot - Nowe: autor: Rijndael
Komunikat odczytany wprost mówi prawdopodobnie o usterce czujnika pedału gazu (jest w Focusie coś takiego?) aczkolwiek często taki błąd jest powodowany także przez nie do końca sprawny TPS. Do tej ostatniej diagnozy pasowałyby także objawy.

 9 
 : 20.03.2019, 16:48  
Autor MAG - Nowe: autor: yayko
odgrzewam kotleta Smiley
chce zrobić większy hebel w s-maxie Smiley

czy te zaciski pasują P&P? kupuje i zakładam czy coś jeszcze jest mi do nich potrzebne?

https://allegro.pl/oferta/zaciski-przod-duze-volvo-xc90-336-mm-kompletne-7570690291

 10 
 : 20.03.2019, 15:28  
Autor k0ot - Nowe: autor: k0ot
Otwieram nowy temat. Mam problem z moim Focusem ST MK2 2006.

Od jakiegoś czasu stale wyskakuje mi komunikat "usterka układu silnika - zmniejszone przyspieszenie". Po podpięciu auta pod komputer wyskakuje błąd P2127 "accelerator position sensor 2: signal too low". Po skasowaniu błędu i ponownym odczycie, błąd wyskakuje ponownie (zaraz po włączeniu zapłonu, nie trzeba wyłączać nawet silnika). Dodatkowo za każdym razem jak włączam zapłon to zegar (godzina na radiu) resetuje sie do domyślnej godziny. Check engine sie nie świeci, ale auto przez pierwsze kilka sekund ma ograniczone obroty do około 1000rpm, a później rzeczywiście nie dysponuje cała mocą.

Co do przyczyny to wszystko zaczęło sie na myjni, kiedy to przestały świecić dwie żarówki świateł mijania (wtedy jeszcze nie było żadnego błędu). Stwierdziłem, ze skoro spaliły sie obydwie, to musi być to bezpiecznik, sprawdziłem wiec wszystkie bezpieczniki pod maska i przy siedzeniu pasażera, nic nie znalazłem, zdjąłem klosz i zobaczyłem, ze spaliły sie obydwie żarówki, wymieniłem je. Po zmontowaniu wszystkiego, odpaliłem auto i to właśnie wtedy błąd wyskoczył pierwszy raz (od tamtej pory swieci sie nieustannie).

Po przeczytaniu kilku tematów na forach internetowych zacząłem od wymiany mojego starego, za małego jak na to auto i zmęczonego życiem akumulatora, nie pomogło. Następnie sprawdziłem masy, wygląda, ze tutaj jest wszystko OK. Sprawdziłem wszystkie kable i wtyczki przy bezpiecznikach, przy silnikiem i przy pedale gazu, tutaj także nic nie znalazłem.

Niestety nie wiem za bardzo co może być przyczyna tego błędu. Moze podczas wymiany zarówki przerwalem jakis kabelek, który teraz robi zwarcie? Bardzo proszę Was o pomoc. Co mógłbym sprawdzić? Gdzie zaczac szukac?

[1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 10