FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze autaS-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
1 [2] 3 4 5 6
sseebbaa1 #15 | 24.01.2018, 15:58
    Moderator
    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
    Gorzów

    Spojler jest z tworzywa, nakłada sie go na wierzch
    Dzięki za wyjaśnienie. Od razu po tej informacji zadzwoniłem do ASO i dowiedziałem się, że normalna cena (bez rabatu) takiego spoilera dachowego to 1.574 zł, a do tego oferowany jest jeszcze zestaw montażowy za 162 zł, ale nie wiem co wchodzi w jego skład. Spoiler trzeba oczywiście pomalować.

    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




    Dokup przelotowe dystanse 5mm i będzie cacy.
    Może nawet 3mm by wystarczyły (btw - mam takie w Gdańsku, to jesli chcesz, mogę ci na próbę podesłać jak będę w lutym w Polsce)
    Generalnie można założyć takie cienkie dystanse przelotowe, bo to nie będzie obciążało szpilek. Ale po zaledwie 3 mm na koło nie zrobi już wielkiej różnicy wizualnej. Dziękuję jednak za propozycję.

    Kasę wolę już odkładać na nowe felgi na lato Smiley
    Planuję założyć fabryczny rozmiar opon 245/45R19, ale felgi biorę inne, niż oryginalne.

    Bardzo mi się podobają felgi Borbet BLX srebrne.

    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




    Tak jak już wcześniej pisałem, długie ramiona felg powinny fajnie pasować do wzoru przedniego grilla.
    Ramiona są optycznie wydłużone, bo zaczynają się od samego rantu felgi, a w środku kończą się nawet za śrubami!
    Oszustwo wizualne, ale wygląda świetnie Cheesy

    Love Love Love

    T #16 | 24.01.2018, 20:41
      Administrator
      Warszawa

      Oryginalne felgi 17" (szerokość 7,5; ET 55) są dosyć mocno schowane w nadkolach:
      To S-max, a nie gokart. Smiley Moim zdaniem wygląda ok. Wzór felg też fajny. Mnie zupełnie nie razi. Pasuje do "eleganckiego" charakteru auta. Szczególnie na zimę.

      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
      sseebbaa1 #17 | 24.01.2018, 21:33
        Moderator
        ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
        Gorzów

        Ale już się nie mogę doczekać, aż kupię letnie 19" Smiley Od dawna podobają mi się te Borbety BLX, a i ich cena jest dosyć atrakcyjna.

        Kolega bishop na moją prośbę przerobił fotkę i można zobaczyć, jak to ma szansę wyglądać.

        Oryginalne 17"

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



        S-Max mk2 + Borbet BLX:

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




        No i w internecie znalazłem jedno prawdziwe zdjęcie przedstawiające srebrne Borbety BLX (prawdopodobnie 19") na S-Maxie mk2:

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


        ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
        JacekST220 #18 | 25.01.2018, 09:51
          Doświadczony
          Ford Mondeo ST 220

          Brać, kupować Smiley Pięknie siedzi.

          sseebbaa1 #19 | 25.01.2018, 16:06
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            Dowiedziałem się, że te ostatnie zdjęcie przedstawia felgi w rozmiarze 20", a nie 19" jak początkowo przypuszczałem.

            Hi Sebastian.
            The wheel is 8,5x20.
            I don't know size of tyre, since they have been mounted by the customer (Yokohama).
            Med venlig hilsen / Best regards
            Jacob Arnes
            Rally Centeret



            Czyli mój będzie trochę słabiej wyglądał Unhappy bo raczej nie zdecyduję się na 20".

            « Dodane: 25.01.2018, 16:12 »

            Trzy fabryczne rozmiary:

            235/55R17
            średnica koła 690,3 mm
            wysokość gumy 129,25 mm (od asfaltu do felgi)

            235/50R18
            średnica koła 692,2 mm
            wysokość gumy 117,50 mm

            245/45R19
            średnica koła 703,1 mm
            wysokość gumy 110,25 mm


            A ten rozmiar ze zdjęcia na feldze 20", to zapewne profil 40:

            245/40R20
            średnica koła 704,0 mm
            wysokość gumy 98,00 mm
            « Ostatnia zmiana: 25.01.2018, 16:20 autor: sseebbaa1 »

            ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
            MAG #20 | 25.01.2018, 16:27
              Weteran forum
              Smokus Maximus & STraszydło
              Gdańsk / Kristianstad (S)

              Mam w tej chwili zimówki 245/40/19, więc taka sama warstwa gumy jak przy 20-tkach do Mk2 - IMHO problemu z wybieraniem dziur nie ma...  Wink


              btw - jeździłem przez chwile na wspomnianych wcześniej 245/45/19 - baaaardzo komfortowo


              Jak dla mnie oczywiście....   Evil

              « Ostatnia zmiana: 25.01.2018, 16:30 autor: MAG »
              T #21 | 25.01.2018, 19:14
                Administrator
                Warszawa

                Od dawna podobają mi się te Borbety BLX, a i ich cena jest dosyć atrakcyjna.
                Na nich wygląda jeszcze lepiej. Smiley

                Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                stingerA6 #22 | 28.01.2018, 09:04
                  Forumowicz

                  S Max 2.0 tdci 190PS/425Nm by TuneForce

                  Jeszcze raz gratulacje fajnej furki. Ogladałem ją live jeszcze przed zakupem, jak stała jeszcze na ul. Warszawskiej.
                  Co do prezencji - mi akurat czarny z chromami się podoba, szczególnie jak jest czysty.
                  Co do modów:
                  - wrzucone foto poglądowe na tej planowanej feldze, bo zmienia ona cały obraz auta i to mega pozytywnie
                  -pakiet ST jak najbardziej tak, ale obecnie chyba trudno dostępny
                  - podniesienie mocy - stanowczo tak, ale zastanów się czy nie zakończyć na podmianie na 180. Dlaczego: silniki DW10F bardzo ładnie trzymają moc i rolki faktycznie wypluwaja te przestawione 180. Co do chipa...chyba bym odpuścił, bo bezpieczne i realne podkręcenia wnoszą w stosunku do 180 zastrzyk ok. 20PS i do 30Nm. Jak widzisz wartości nie oszałamiające, bo układ paliwowy kończy się przy ok 200 ps-ach. Do tego dochodzi skrzynia PS, która to już swoją "sławe złapała".

                  Reasumując - "zazdraszczam" jak diabli i niech się kula, choć z Twoich opowieści to z kulaniem mało ma wspólnego, tylko raczej "rajdowym" OSem.

                  « Ostatnia zmiana: 28.01.2018, 09:17 autor: stingerA6 »
                  sseebbaa1 #23 | 28.01.2018, 21:33
                    Moderator
                    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                    Gorzów

                    z Twoich opowieści to z kulaniem mało ma wspólnego, tylko raczej "rajdowym" OSem
                    Wywołałeś temat, który i tak chciałem opisać Smiley
                    Chodzi o bonus, jaki dostałem wraz z zakupem S-Maxa mk2. I każdy kto kupi S-Maxa mk2 też taki dostanie Cheesy

                    Początkowo miałem w planach kupienie mk1 polifta, lecz ostatecznie zdecydowałem się szarpnąć na nowszy model.
                    Kierowałem się argumentami usłyszanymi od innych użytkowników oraz materiałami prasowymi. Były to informacje, których można się zawsze spodziewać po nowszej generacji danego modelu.
                    Ale po pierwszej szybszej przejażdżce po ciasnych zakrętach dowiedziałem się, że dostałem coś, czego nigdzie nie mogłem wyczytać, a stanowi dla mnie bardzo dużą wartość.
                    Charakterystyka prowadzenia się auta w zakrętach jest podobna do serii ST!
                    Naprawdę!

                    Mam porównanie do mk1, bo miałem wcześniej przedliftowego S-Maxa mk1 i wiedziałem, że prowadzi się bardzo dobrze. Jeżdżąc S-Maxem pierwszej generacji "zjadałem" w zakrętach mniejsze auta, bo pięknie trzymał tor jazdy. Bardzo neutralnie.
                    I w sumie to takiego właśnie prowadzenia spodziewałem się kupując mk2, ponieważ w testach wszyscy zachwycali się prowadzeniem identycznie, jak to miało miejsce przy wcześniejszym modelu.

                    Natomiast kiedy sam usiadłem za kierownicą, to zauważyłem jedną bardzo fajną zmianę w charakterystyce podwozia w porównaniu do mk1 - auto ma tendencję do zacieśnienia zakrętów poprzez mini uślizg tylnej osi. W łagodnych łukach jest to nie do zauważenia. Ale wystarczy już trochę ciaśniejszy zakręt i kierowca wyraźnie czuje, jak tył pomaga w "dokręceniu" zakrętu. Identycznie zachowuje się moje Mondeo ST220 i wiem, że inne auta z serii ST też mają takie nastawy. Na ciasnych rondach wrażenie jest takie, jakbym jechał kompaktowym Focusem ST, bowiem auto zakręca o wiele sprawniej, niż wskazywałyby na to gabaryty S-Maxa.
                    Tej cechy układu jezdnego nie dowiedziałem się z żadnego materiału prasowego i zwyczajnie nie spodziewałem się tego!

                    Piękny bonus! Jestem zachwycony Cheesy Świetna niespodzianka.


                    Do tego dochodzi skrzynia PS, która to już swoją "sławe złapała".
                    Symbol skrzyni to 6DCT450, więc 450 Nm powinna wytrzymywać...

                    Przy okazji - dowiedziałem się, że przełączenie mapy 150 KM na mapę 180 KM będzie kosztowało 350 zł. Myślę, że to opłacalne dla dodania 30 KM Smiley
                    Zwłaszcza, że to podwozie - jak napisałem wcześniej - zasługuje na taki zastrzyk mocy Evil

                    ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                    bishop #24 | 29.01.2018, 07:57
                      Weteran forum
                      ST220:2002/Fiesta ST: 2013
                      Zielona Góra

                      WWW
                      dowiedziałem się, że przełączenie mapy 150 KM na mapę 180 KM będzie kosztowało 350 zł. Myślę, że to opłacalne dla dodania 30 KM
                      I Ty jeszcze tego nie zrobiłeś?Wink Tzn... Seba Tongue
                      « Ostatnia zmiana: 29.01.2018, 11:15 autor: bishop »

                      MAG #25 | 29.01.2018, 10:54
                        Weteran forum
                        Smokus Maximus & STraszydło
                        Gdańsk / Kristianstad (S)

                        Bishop, coś ci z cytowaniem nie wyszło...

                        Seba - wydaje mi się że w Poznaniu u Tune-FORCE też możesz przełączyć mapy, a fajnie byłoby zobaczyć na hamowni jak wyglądają wykresy obu map...
                        No chyba że masz gdzieś bliżej możliwy pomiar plus równocześnie przełączenie map.

                        « Ostatnia zmiana: 29.01.2018, 10:56 autor: MAG »
                        sseebbaa1 #26 | 29.01.2018, 22:08
                          Moderator
                          ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                          Gorzów

                          I Ty jeszcze tego nie zrobiłeś?Wink
                          Spokojnie, dopiero co zorientowałem się w temacie Smiley


                          fajnie byłoby zobaczyć na hamowni jak wyglądają wykresy obu map...
                          Dobra myśl.
                          Telefonicznie dostałem bardzo standardową odpowiedź od TuneFORCE, że chcą 1500 zł za chiptuning i mam spodziewać się 30-40 KM zysku.
                          Ale gdy zapytałem konkretnie o samo "przełączenie" fabrycznych map ze 150 KM na 180 KM, to dowiedziałem się, że tylko jeden człowiek u nich specjalizuje się w Fordach i akurat go nie ma.
                          Polecono mi, abym napisał e-maila, ponieważ wtedy dotrze to do tego specjalisty, który jednak odpisuje na e-maile ze sporym opóźnieniem, bo jest na urlopie...

                          Nie śpieszy mi się, więc napisałem Smiley





                          « Dodane: 30.01.2018, 08:51 »

                          O!
                          Szybko jednak odpisał Smiley
                          "Taka usługa z pomiarami na hamowni kosztuje 599zł brutto"

                          « Ostatnia zmiana: 30.01.2018, 08:51 autor: sseebbaa1 »
                          MAG #27 | 30.01.2018, 09:22
                            Weteran forum
                            Smokus Maximus & STraszydło
                            Gdańsk / Kristianstad (S)

                            Czyli 450 za przełączenie map wychodzi, bo zapewne standardowy pomiar na hamowni wyceniaja na 150zł...


                            Ewentualnie, jesli dasz radę umówić się z tą osobą która zmienia mapy za 350, że zrobi to u kogos na hamowni (oczywiście pod warunkiem, że na tej hamowni zgodza się na takie cuś...) to mógłbys zaoszczędzić na tym stówkę, mooooże 150zł, ale czy warto tak kombinować?

                            A ile Tune-Force chce za chiptuning?
                            [EDIT] doczytałem że 1,5k   Cheesy

                            Bo mają do końca lutego grupówkę dla FCP i ceny są promocyjne pod warunkiem zgłoszenia się przez forum...


                            Cytat
                            Ceny:
                            1.Diesel
                            a) Euro4 - 700zł
                            b) Euro5 - 800zł
                            c) Euro6 - 1000zł
                            « Ostatnia zmiana: 30.01.2018, 09:26 autor: MAG »

                            sseebbaa1 #28 | 30.01.2018, 20:27
                              Moderator
                              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                              Gorzów

                              Dzięki za info!
                              Muszę zastanowić się nad opcją z pełnym chip-tuningiem w tej promocyjnej cenie.

                              Skoro za 600 zł dostanę 30 KM, a za 1000 zł około 50 KM, to muszę się nad tym zastanowić. Choć moje wątpliwości nie biorą się z kwestii opłacalności, a bardziej z obawy o PowerShifta Undecided



                              MAG #29 | 30.01.2018, 20:32
                                Weteran forum
                                Smokus Maximus & STraszydło
                                Gdańsk / Kristianstad (S)

                                Ale PS głównie w benach mają problemy, a nie w dieslach.
                                A poza tym 450Nm i tak raczej nie osiągniesz, a zawsze możesz poprosić o jak najłagodniejsze poprowadzenie krzywej momentu.

                                1 [2] 3 4 5 6