Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

st-power

Seba w tygodniu zrobię Ci zdjęcie jak jest to u mnie zrobione i jak to mówią, będziesz Pan zadowolony :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

Seboludek

Pierwszy wątek, który przeczytałem na forum :)
Auto super, właściciel ma super podejście do kwestii mechanicznych. Wszystko wnikliwie sprawdzone i dużo cierpliwości i uporu do sprzedawców części, sam dobrze wiem, że jak się czegoś samemu nie sprawdzi to będą wciskali kity.
Chciałbym kiedyś bym się przejechał na prawym, aby zobaczyć i poczuć tą wyczynową jazdę po mieście  :evil:
Życzę właścicielowi powodzenia w realizacji planów i mocy 300KM z dużym plusem :)
Z wielką chęcią będę powracał do tego tematu :)

yayko

15.07.2015, 10:34 #767 Ostatnia edycja: 15.07.2015, 10:35 by yayko


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.






odgrzeje kotleta :D

masz może wymiary tej osłony na stożek :)

bishop

Pozwolę sobie odpowiedzieć za Sebę. Nie ma. To robił Tomasz i z tego co pamiętam też nie miał. Pozostaję metodą prób i dopasowań. Dasz radę, ja to zrobiłem z kuwety na śruby.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko


sseebbaa1

21.07.2015, 23:11 #770 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 22:42 by sseebbaa1
Cytat: yayko w 15.07.2015, 11:34masz może wymiary tej osłony na stożek
yayko, obiecałem Ci na PW wymiary tej osłony, ale jeszcze tego nie sprawdziłem. Chcę pomierzyć osłonę, ale po zdjęciu stożka, a to zdemontowanie chcę połączyć z przepłukaniem powierzchni filtra. Tyle tylko, że jeszcze nie kupiłem preparatu do czyszczenia. No i kółko się zamyka :)
Na dniach kupię jakiś preparat do czyszczenia i nawilżenia filtra stożkowego i wtedy postaram się jak najdokładniej przedstawić wymiary osłony termicznej.



Po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem wolnego czasu zabrałem się ponownie za skrzynię biegów MMT6.
(rozbiórka skrzyni na wcześniejszym etapie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.post #647)
Udało mi się wyciągnąć wszystkie wałki z zębatkami.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Aby wyciągnąć te wałki trzeba odkręcić trzy śruby tak jakby od spodu skrzyni (od zewnątrz), Na zdjęciu widać trzy otwory, przez które przechodziły śruby trzymające wałek zdawczy, a przez ten wałek zablokowane przed wyjęciem ze skrzyni były też wałki z przełożeniami.
Dwa mniejsze okręgi po lewej na dnie skrzyni, to bieżnie łożysk (stożkowych) na końcach wałków z przełożeniami.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po wyjęciu bebechów okazało się, że ślizgi wybieraków są w bardzo dobrym stanie. Nie miały żadnych przetarć, ani żadnych powbijanych opiłków metalu (podobno jest to częste przy mocno wyeksploatowanych skrzyniach).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie mam żadnego doświadczenia z rozbieraniem skrzyń biegów, więc z przyjemnością oglądałem szczegóły techniczne i rozwiązania zastosowane wewnątrz skrzyni.
Na przykład myślałem, że tuleja w której porusza się wybierak jest na zasadzie zwykłego ślizgu, a tu okazuje się, że jest tam zmyślny układ kulek zdecydowanie usprawniający mechanizm i pozytywnie wpływający na jego trwałość :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Seba jestem pod wrażeniem. Sądzę że po tej operacji gdy już ją zakończysz będziesz expertem w dziedzinie skrzyn biegów:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

22.07.2015, 11:23 #772 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 22:45 by sseebbaa1
weksla, na razie to rozbieram skrzynię. Czyli to co najłatwiejsze :D
Problem już się pojawił, bo potrzebuję pewnej informacji technicznej odnośnie dalszych czynności. Ale o tym za chwilę.


Rozbieram skrzynię tak naprawdę po to, żeby ocenić jej stan przed założeniem szpery. Jest to oczywista procedura, skoro skrzynia jest wyciągnięta z auta i rozebrana.
Mechanicy mówili mi, że w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ślizgi wybieraków oraz ząbki synchronizatorów.

Wybieraki już pokazałem na wcześniejszych zdjęciach - są w idealnym stanie.

Pora sprawdzić synchronizatory, w tym przede wszystkim ostrość ich ząbków. Zęby powinny być jak igiełki, tak przynajmniej mówił jeden mechanik.
Synchronizatory to te złote pierścienie. Dzięki tym ząbkom możliwe jest prawidłowe ustawienie względem siebie przełożeń.
(aby ten srebrny szeroki gładki pierścień bez zgrzytów nasunął się na te szare zęby blisko zębatki)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Warto poprzesuwać srebrny pierścień, po którym ślizga się wybierak (ślizgają się te białe teflonowe klocki). To widelec wybieraka normalnie przesuwa ten pierścień. Przesuwałem ręcznie po to, żeby lepiej widoczne były wszystkie ząbki.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wszystkie zęby wyglądają OK. Pokazałem zresztą te elementy jednemu mechanikowi, który podobno ma doświadczenie ze skrzyniami i on powiedział, że są dobre.
Natomiast powiedział również, że powinienem zmienić łożyska, na których kręcą się te wałki z przełożeniami. Przebarwienia na rolkach łożyska wskazują na jakiś tam stopień przepracowania. Skoro skrzynia jest otwarta, to warto wymienić, aby uniknąć "wycia" skrzyni za niedługi czas.
Na zdjęciu jest łożysko z największym stopniem odbarwienia - jest to jedno z łożysk od strony pokrywy skrzyni (czyli od strony dyferencjału).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Łożyska po drugiej stronie są w lepszym stanie, ale chyba wymienię już wszystkie? Tak myślę.

Oba łożyska górne (takie jak na zdjęciu) kosztują po ok.160 zł, a te po drugiej stronie wałków po ok. 90 zł.



No i tu pojawia się wspomniany na wstępie problem.
Te łożyska (podobnie jak łożyska dyferencjału) mają swoje pierścienie dystansujące przychodzące pod bieżnie łożysk. Dzięki tym pierścieniom uzyskuje się odpowiednie napięcie na łożyskach stożkowych. Takich pierścieni jest bardzo dużo do wyboru i różnią się między sobą ułamkowymi częściami milimetra, po to żaby dobrać odpowiednią grubość i uzyskać odpowiednie napięcie.

O ile mam informacje, jak uzyskać napięcie na łożyskach dyferencjału, to takiej informacji brakuje mi na razie co do tych pozostałych łożysk...

Muszę poszukać, popytać. Ale jak ktoś ma jakieś podpowiedzi techniczne, to bardzo poproszę :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

29.07.2015, 22:27 #773 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 22:48 by sseebbaa1
Dobre wieści jeżeli chodzi o skrzynię biegów i jej łożyska!

Pokazałem oba wałki z kołami zębatymi (tzw. "choinki") innemu człowiekowi, który ma duże doświadczenie w naprawach skrzyń biegów (pracuje obecnie w ASO innej marki i dysponuje bardzo bogatym zestawem narzędzi specjalistycznych). Człowiek już po wstępnych oględzinach spytał się mnie ile przebiegu miała ta skrzynia, bo dawno nie widział używanych elementów skrzyni w tak dobrym stanie. Stwierdził też po oglądnięciu zębów, że musiała być zalana bardzo dobrym olejem.

Zapytałem się go jeszcze o te przebarwienia na łożyskach i usłyszałem, żebym się tym nie przejmował. Bo według jego wiedzy w nowszych skrzyniach (szacował, że produkowanych gdzieś tak po 2005 roku) łożyska są jakoś specjalnie zabezpieczane (teflonowane?) i takie przebarwienia potrafią się pokazać nawet w nowych skrzyniach już po przejechaniu 100 km.
Zatem jego zdaniem przebarwienie niekoniecznie świadczy o pracy w złych warunkach czy o dużym przebiegu. Zresztą stan całej reszty elementów "choinek", które mu pokazałem przekonał go o niezasadności wymiany łożysk.

Bardzo cieszy mnie ta informacja :D

Mechanik powiedział tylko, że muszę dokładnie umyć mechanizmy, bo wyczuwał na nich zakurzenie i jakieś drobinki - to pewnie było skutkiem miesięcznego leżakowania rozebranej skrzyni w moim garażu hehe.
Polecił użyć w tym celu benzyny ekstrakcyjnej lub benzyny w sprayu (to chyba też ekstrakcyjna, tak myślę).


Teraz pozostaje mi dokupić średnio mocny klej Loctite do gwintów (m.in. śruby korony na dyferencjale) oraz masę uszczelniającą do obudowy skrzyni (tworzącą uszczelkę w miejscu połączenia dwóch części obudowy skrzyni).
No i zacznę najtrudniejszą zabawę z ustalaniem napięcia wstępnego łożysk dyferencjału (dobieranie odpowiedniej grubości podkładki pod łożysko).


Przy okazji fachowiec od skrzyń biegów powiedział, że warto po złożeniu zalać skrzynię olejem przeznaczonym dla skrzyń DSG. Według jego wiedzy te oleje są droższe, ale mają dużo lepszą wytrzymałość - w sensie ciągłości filmu olejowego. Skrzynie DSG są w zasadzie też zwykłymi skrzyniami manualnymi, a tylko mają rozwinięte sterowanie przełączaniem poszczególnych biegów (nie jest to więc, w sensie konstrukcyjnym, automatyczna skrzynia biegów).
Podpowiedział, że opłaca się kupić olej Febi 39070/39071, bo ma dobrą cenę, a trzyma parametry dużo droższych olejów tego typu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jako ciekawostkę podam, że ten olej jest zalecany Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. do fordowskiego 6-biegowego PowerShifta:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Już  nie mogę  sie doczekać  aż  złożysz i powiesz odczucia  i będzie  jak z dystansami :)

« Dodane: 29.07.2015, 23:14 »

Każdy  "normalny" będzie  miał  szpere :)

sseebbaa1

29.07.2015, 23:46 #775 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 22:51 by sseebbaa1
yaycarz z Ciebie jajko!
:stupid: :stupid: :stupid:



A dzisiaj dotarły do mnie kable Magnecor o numerze 65153, czyli przeznaczone do Mondeo ST220.
Dzięki pomocy kolegi Falubaz 1 (Przemek) ściągnęliśmy kable przez niemiecką firmę.

Przemas jeszcze raz wielkie, wielkie dzięki! Bez Twojej pomocy, to po prostu by się nie udało.

Są to 3 komplety - dla mnie oraz dla kolegów Tigerbart i Alek.

Tak to wygląda:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tu kable ułożone od pierwszego do szóstego (patrząc od góry):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Seba a Ty masz zrobiony wydech? Bo nie chce mi się  szukać  :)

sseebbaa1

U mnie wydech ciągle seryjny.
Teraz muszę znowu go leciutko reanimować i zaspawać pojedyncze małe dziurki.
Chciałbym założyć coś lepszego (np. takiego nierdzewnwgo El-teca jak ma st-power), ale ciągle tli się we mnie nadzieja, że uda się zwiększyć moc silnika i wtedy wydech trzeba byłoby dopasować do parametrów maszynowni...

Czyli - mam to cały czas na uwadze, ale na razie celowo się z tym wstrzymuję i ratuję obecny wydech (nie taki jeszcze zły).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Cytat: sseebbaa1 w 30.07.2015, 00:16Chciałbym założyć coś lepszego (np. takiego nierdzewnwgo El-teca jak ma st-power), ale ciągle tli się we mnie nadzieja, że uda się zwiększyć moc silnika i wtedy wydech trzeba byłoby dopasować do parametrów maszynowni...
Seba akurat tylną cześć wydechu mógłbyś już zrobić,bo ona się nie zmieni, pozostała fakt,trzeba będzie już typowo zrobić pod turbo lub kompresor, bo jeśli dobrze pamiętam planujesz doładowanie :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Cytat: Seboludek w 15.07.2015, 10:24Pierwszy wątek, który przeczytałem na forum :)
Dziękuję za miłe słowa i przepraszam, że wcześniej nie odpisałem.
Lubię wiedzieć i dlatego czasami drążę różne tematy :D

Widziałem też Twoje autko - robi wrażenie.
Mimo, że nie jest to prawdziwy RS, to i tak jest naprawdę godny uwagi. A tak po zastanowieniu się, to może nawet Twój Focus jest lepszy od fabrycznego RS-a, bo wprowadzasz w życie prawdziwe ideały TUNIGU! Nie idziesz na łatwiznę hehe.



Cytat: st-power w 30.07.2015, 09:51Seba akurat tylną cześć wydechu mógłbyś już zrobić,bo ona się nie zmieni
Hmmm...
No jeżeli tak jest jak mówisz, to zmienia postać rzeczy. Będę musiał to przemyśleć.
Tylko ja chciałbym też coś zrobić ze środkowymi tłumikami, bo na nich pojawiają się małe otworki, które trzeba zaspawać. A jeżeli dobrze zrozumiałem opis Twojej przeróbki, to środkowe zostały seryjne, tak?
Cytat z Twojego tematu:
Cytat: st-power w 21.11.2014, 20:26Za sugestią Tomasza wykonałem układ wydechowy od tłumików środkowych do końca tj.rura fi 63,5mm (seryjnie 57mm) + Y-Pipe+rozejście na stronę lewą i prawą fi51mm (seryjnie 48mm)+tłumiki końcowe przelotowe+końcówki okrągłe podcięte do zderzaka z zawijanym rantem fi 90mm.
Cytat: st-power w 22.11.2014, 09:48El-Tec to chyba najdroższa firma w Polsce,ale płaci się za jakość-ten odcinek układu kosztował 2500zł.

Zastanawiam się nad możliwością wsadzenia w miejsce dwóch środkowych tłumików dwóch bardzo długich i chudych tłumików - coś w stylu tłumika jaki ostatnio zamontował qualin u siebie.
Czy to dałoby radę wygłuszyć te wszystkie brzęczenia wychwytywane normalnie przez środkowe (standardowe) tłumiki?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy