Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

bishop

Będziesz hamował przed i po stożku? Ściągasz izolację spod maski?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Generalnie nie planowałem wizyty w hamowni bezpośrednio przed założeniem stożka, bo mierzyłem moc w maju 2013.
Chociaż rzeczywiście żeby jak najrzetelniej sprawdzić ewentualny przyrost mocy, to powinno tak się zrobić. Problem jest w tym, że w Gorzowie nie ma hamowni. Po prostu dziura, jeśli chodzi o tuning...

A wygłuszenie maski muszę ściągnąć, bo Tomasz dopasował osłonę termiczną filtra stożkowego do maski bez tej maty. Ale w sumie uważam to za dobry pomysł - uwolnienie dźwięku V6 jest wręcz wskazane!

Jestem ogromnie ciekaw zwłaszcza dźwięku, a jak odnajdzie się przy okazji choćby kilka zbłąkanych kucyków, to będę traktował to jako miły dodatek.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 25.03.2014, 19:10dopasował osłonę termiczną filtra stożkowego do maski bez tej maty. Ale w sumie uważam to za dobry pomysł - uwolnienie dźwięku V6 jest wręcz wskazane!
też się nad tym zastanawiam. Moja mata wygląda ..brzydko, zastanawiam się czy się jej nie pozbyć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=mdVGizlEv3o 1:07 minuta. Tam jest St bez maty. Wygląda fajnie. Ta mata ma tylko pełnić rolę wygłuszenia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Cytat: sseebbaa1 w 25.03.2014, 19:10Jestem ogromnie ciekaw zwłaszcza dźwięku, a jak odnajdzie się przy okazji choćby kilka zbłąkanych kucyków, to będę traktował to jako miły dodatek.
Dla mnie największa zaleta stożka to reakcja na gaz. No i dźwięk też jest fajny -- nie jest głośniej, ale inaczej, mniej ryku, więcej brzmienia poszczególnych cylindrów.

Co do mocy, to żeby porównać to porządnie, trzeba by hamować przed i po, a po montażu stożka zrobić oczywiście reset i adaptację.

Cytat: bishop w 25.03.2014, 19:42Ta mata ma tylko pełnić rolę wygłuszenia?
Tak, ale jej wyjęcie nie daje jakichś niesamowitych efektów. Generalnie jest mocowana na zatrzaski, więc można to zrobić na próbę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 25.03.2014, 23:26mniej ryku, więcej brzmienia poszczególnych cylindrów
No dokładnie o to mi chodzi!
Jak będzie wyraźniej słychać bulgot poszczególnych garów, to o wrażenia akustyczne już się nie martwię :)

Tomasz - ale ten filtr jest ogromny!

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 26.03.2014, 17:19Tomasz - ale ten filtr jest ogromny!
Największy jaki się tam mieści. :) Testowałem, jeszcze w 2,5, mały stożek (może nie taki znów mały, ale mniej więcej taki jak zwykle ludzie montują) i nic kompletnie to nie dało oprócz hałasu (i to dużo większego niż przy dużym filtrze).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Seba może mały spot w Lesznie jutro :D ?
Daleko nie masz :D

sseebbaa1

Cytat: caqerr w 29.03.2014, 19:30
Seba może mały spot w Lesznie jutro :D?
Daleko nie masz :D
Kusząca propozycja. Chętnie spotkałbym się i zobaczył Twojego eSTeka!

Ale z Gorzowa to jest około 180-190 km...
Z drugiej jednak strony, to trasę do Leszna mam obcykaną, bo w sezonie 2009/2010 moja żona grała w kosza w Lesznie i praktycznie co tydzień tam jeździłem do niej.

Ostatecznie na spota do Leszna nie przyjadę z powodów technicznych - dopiero w poniedziałek będę miał montowaną przednią zwrotnicę. Teraz koło stoi w minimalnie za dużym minusie, co na trasie powodowałoby niepotrzebne ścieranie opony po wewnętrznej stronie bieżnika.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

szkoda, szkoda.
bo ja jestem do jutra na targach w poznaniu...
na pewno będzie jeszcze okazja! :)

fail...
co mi sie zdawało ,że Ty jesteś z Zielonej Góry... :P

sseebbaa1

Cytat: caqerr w 29.03.2014, 22:38co mi sie zdawało,że Ty jesteś z Zielonej Góry..
Bo jestem rodowitym zielonogórzaninem! Tam się urodziłem i cały czas mieszkałem.
Później dopiero (ok. 2005 r.) jakoś życie rzuciło mnie do Gorzowa i już tu zostałem.


Cytat: caqerr w 29.03.2014, 22:38bo ja jestem do jutra na targach w poznaniu...
Mi jakoś nie udało się wyrwać na targi do Poznania, czego szczerze żałuję  ;(

A Ty jesteś na targach w Poznaniu, a śpisz w Lesznie? Nie było bliżej noclegu, czy jak?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Nie, śpie w Poznaniu. 300m od targów :P
Ale szukałem dużego miasta, stosunkowo blisko ZG gdzie w drodze powrotnej możnaby zrobić spota z Tobą :D

sseebbaa1

29.03.2014, 23:39 #311 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:22 by sseebbaa1
Aaaaa! Zatem wielkie dzięki za propozycję spota. Dobrze pomyślane, chociaż tym razem niestety się nie uda  :(


Aktualności z życia mojego smoka:
Dzisiaj wieczorem zamontowałem filtr stożkowy, który odkupiłem od Ta. Konstrukcja osłony termicznej została tak dobrze dopracowana przez Ta, że montaż nie przysporzył większych problemów. Jedyne co będę musiał zrobić, to lekko skleić miejsce gdzie wchodzi wkręt mocujący MAF (przepływomierz), bo gwint jest pęknięty. Ale to nie problem. Cała reszta super pasowała.

Tak to wygląda obecnie (beznadziejne zdjęcie zrobione telefonem, ale pokazuje istotę konstrukcji):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Oczywiście, aby wszystko pasowało, tak jak zaplanował to szef wszystkich szefów na tym forum (T), to musiałem usunąć matę wygłuszającą maski silnika. Jedyne co mogę powiedzieć w tym zakresie, to to że należy pilnować klipsów trzymających matę, bo przy odpinaniu maty klipsy lubią uciekać w głąb komory silnika i zginąć gdzieś tam :mad: Jutro znajdę jednego uciekiniera, który zatrzymał się pewnie gdzieś na osłonie pod silnikiem.

A tutaj jeszcze porównanie wielkości tego stożka do standardowego filtra panelowego montowanego w ST220:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Powierzchnia filtra stożkowego jest pewnie ze dwa razy większa niż zwykłego filtra w airboxie, bo stożek ciągnie z każdej strony.

Jeszcze nie zdążyłem przetestować nowej modyfikacji. Tylko na chwilę odpaliłem maszynę w garażu i już wiem, że podczas przyśpieszania będzie fajny dźwięk spod maski. Taki głębszy, a przez to agresywniejszy.
Jutro więcej zamelduję.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 29.03.2014, 22:39Jedyne co będę musiał zrobić, to lekko skleić miejsce gdzie wchodzi wkręt mocujący MAF (przepływomierz), bo gwint jest pęknięty.
Nie zauważyłem tego, a czyściłem zestaw przed wysyłką. To na pewno nie jest jakaś rysa?

Cytat: sseebbaa1 w 29.03.2014, 22:39Jutro znajdę jednego uciekiniera, który zatrzymał się pewnie gdzieś na osłonie pod silnikiem.
Masz jakąś dodatkową osłonę? Oby to nie popsuło cyrkulacji powietrza pod maską. :)

PS. Ja dolot do airboksa też zdjąłem, z tym, że z nim jest taki problem, że łatwo zdjąć bez demontażu zderzaka, ale potem może być ciężko, w razie czego, założyć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

30.03.2014, 21:26 #313 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:23 by sseebbaa1
Cytat: T w 30.03.2014, 13:14To na pewno nie jest jakaś rysa?
Jest małe pęknięcie i razem ze śrubą wykręcił się plastikowy gwint. Ale nie ma z tym problemu. Zaleję dziurkę klejem i dzięki temu zarówno skleję pęknięcie, jak i odbuduję plastikowy gwint.


Cytat: T w 30.03.2014, 13:14Masz jakąś dodatkową osłonę?
Nie wiem czy to jest dodatkowa osłona. Wygląda mi na seryjną.
Auto nie jest podnośniku i niewiele widać, ale tu daję takie mizerne zdjęcie.
To nie jest taka pełna osłona pod całym silnikiem. To jest takie bardziej przedłużenie przedniego zderzaka z otworami przez które powietrze trochę bardziej kierowane jest na silnik.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cytat: T w 30.03.2014, 13:14Ja dolot do airboksa też zdjąłem, z tym, że z nim jest taki problem, że łatwo zdjąć bez demontażu zderzaka, ale potem może być ciężko, w razie czego, założyć.
Rurę, która normalnie trafia do airboxa to raczej zostawię. Ewentualnie odwrócę łapacz umieszczony za grillem w taki sposób, aby był wystawiony na powietrze wpadające przez kratkę.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 30.03.2014, 20:26Nie wiem czy to jest dodatkowa osłona. Wygląda mi na seryjną.
Niektóre egzemplarze miały coś takiego, mój nie miał.

Cytat: sseebbaa1 w 30.03.2014, 20:26Rurę, która normalnie trafia do airboxa to raczej zostawię. Ewentualnie odwrócę łapacz umieszczony za grillem w taki sposób, aby był wystawiony na powietrze wpadające przez kratkę.
Jakiś rodzaj dolotu zimnego powietrza na pewno warto zrobić, szczególnie, jeśli masz osłonę pod silnikiem. Warto byłoby też byłoby zobaczyć, co wskazuje IAT podczas jazdy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club