Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJ

 

Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

18.09.2013, 21:47 Ostatnia edycja: 09.11.2019, 23:37 by sseebbaa1

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Temat rozrósł się, lecz niestety większość modyfikacji jest dosyć chaotycznie porozrzucana po całym wątku. Wynika to głównie z amatorskiego sposobu przeróbek uzależnionego od wolnego czasu, którego zawsze brakuje :)
Zatem najczęściej modyfikacje były robione na raty i często przeplatały się wzajemnie. Dodatkowo opisy niektórych modyfikacji znalazły się w osobnych wątkach.
Aby nadać czytelności niniejszemu tematowi oraz pozwolić na łatwiejsze odnalezienie elementów poszczególnych modyfikacji wprowadzam spis treści :D



SILNIK
#775 - kable wysokiego napięcia Magnecor 65153
#825 - zamontowane kable Magnecor
#877 - kolanka silikonowe odmy
#1223 - elementy wolnej odmy
#1547 - poprawiona wolna odma, nowy catch-tank z zaworkiem
#1081 - fazowanie otworów wału korbowego - polepszenie przepływu oleju przez wnętrze wału
#1125 - pierścienie tłokowe Mahle 42095CP
#1131 - wyważanie wału korbowego oraz zestawu sprzęgła
#1139 - raport z wyważania wału korbowodowego
#1117 - stan i wygląd oryginalnych panewek głównych, ułożenie panewek głównych w bloku
#1148 - stan oryginalnych panewek korbowodowych
#1142 - panewki King CR6751SI + MB4056SI - porównanie rowka olejowego w głównych panewkach do standardowych panewek
- ważne! Seryjne katalizatory Mondeo ST220 a problemy z panewkami
#1140 - "łamane" korbowody (brak możliwości wymiany śrub w oryginalnych korbowodach)
#1162 - wałki z ST200 pasujące bezpośrednio do ST220 - porównanie krzywek, numery wałków
#1180 - ,,czarne" uszczelki pod głowicami - porównanie do standardowych ,,niebieskich"
#1160 - szlifowanie progów w standardowym kolektorze wydechowym
#1280 - magnetyczny korek spustowy oleju (M12x1.75)
#1571 - pomiar na hamowni 256 KM 8)
Filmik z pomiaru mocy :D -- -> https://youtu.be/Dm78IZvnIzc

CHŁODZENIE SILNIKA
dodatkowa chłodnica oleju
#989 - podstawka pod filtr oleju z termostatem, adapter M22x1.5
- sprawdzenie działania termostatu w kuchni :) - filmik
#1257 - sprawdzenie działania termostatu na aucie
#1057 - rurki wodne potrzebne do wyrzucenia wymiennika ciepła a zainstalowania podstawki pod filtr
#1260 - wyrzucenie wymiennika ciepła (olej/woda) i założenie w jego miejsce podstawki z wyjściami na dodatkową chłodnicę oleju
#1116 - chłodnica oleju Mocal 19-rzędowa z rdzeniem 235mm, podłączenia AN10
#1244 - przymiarki do instalacji chłodnicy oleju, ustalanie długości przewodów
#1246 - stelaż trzymający chłodnicę
#1255 - więcej szczegółów stelaża oraz wąż i końcówki węża


UKŁAD DOLOTOWY SILNIKA
#311 - filtr stożkowy dolotu Simota JAUWS-022A ze średnicą montażową 77 mm
- dokładniejszy opis osłony termicznej osłony filtra stożkowego (osobny temat)

przeróbka przepustnicy
#1065 - thin blade
#1185 - polerowanie korpusu
#1206 - przełożenie mechanizmu przepustnicy ST220 do przepustnicy od Mustanga 65mm
#1194 - silikonowe kolanko dolotu (zamiast harmonijki) oraz poszerzanie wlotu do UIM w celu dopasowania do przepustnicy 65mm


UKŁAD WYDECHOWY
#1371 - nierdzewne decaty GT Performance
#1442 - katalizatory i tłumiki Magnaflow
#1456 - średnica decatów GTPerformance
#1479 - owijanie decatów taśmą/bandażem
#1480 - owijanie seryjnych kolektorów wydechowych taśmą/bandażem
- Ford Mondeo ST220 stainless steel Magnaflow deep sound - słabo nagrany dźwięk, ale pod filmikiem numery tłumików
#1510 - skuteczność oczyszczania spalin przez katalizatory sporowe
- Mondeo ST220 exhaust sound - Magnaflow 59925+11378+11215 - dużo lepsze nagranie dźwięku


NAPĘD
#610 - szpera firmy Quaife QDF41Z (dyferencjał o ograniczonym poślizgu)
#656 - porównanie standardowego dyferencjału do dyferencjału Quaife
#660 - instalacja łożysk na dyferencjale Quaife
#770 - stan ślizgów na wybierakach
#1152 - przykręcanie zębatki tzw. korony
#1186 - instalacja wnętrzności skrzyni biegów
#1187 - zamykanie i uszczelnianie skrzyni biegów
#1101 - kevlarowa tarcza sprzęgła
#1344 - pierwszy short-shifter do Mondeo ST220 z 6-biegową skrzynią MMT6 8)
#1582 - ostateczna wersja short-shiftera do Mondeo ST220 ze skrzynią MMT6 (dodatkowo anodowanie korpusu i logo Tun-mod)
Short-shifter z możliwością wyboru stopnia skrócenia przełożenia -15%, -20%, -25%


HAMULCE
Stage 1
(popularna przeróbka - większe przednie hamulce z Focusa ST mk2, średnica tarcz 320mm)
#56 - zaciski hamulcowe
#116 - przewody hamulcowe w oplocie metalowym
#128 - pełny zestaw (zaciski, klocki, tarcze, przewody)

Stage 2
Modyfikacja obejmuje poprawę przednich i tylnych hamulców:

-- >przednie tarcze o śr. 350 mm z Focusa RS mk3
-- >połączone z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo z BMW e38 + adaptery

-- >tylne tarcze o śr. 302 mm z Volvo V70 III (średnica tarcz identyczna jak w Focusie RS mk3)
-- >seryjne tylne zaciski Mondeo mk3 + adaptery


#1411 - kartonowe :) początki projektu Big Brake Kit
#1408 - pierwsze przymiarki, filmik
#1409 - rurka ,,odwracająca" przednie zaciski (zaciski kierunkowe)
#1598 - nacinanie tarcz hamulcowych 350 mm, 302 mm + filmik z procesu nacinania
- projektowanie tylnych adapterów - osobny temat dotyczący modyfikacji hamulców Mondeo mk3
#1617 - malowanie przednich i tylnych zacisków hamulcowych
#1621 - montaż tylnych adapterów i zacisków do tarczy 302 mm
#1626 - montaż przednich adapterów i zacisków Brembo do tarczy 350 mm


ZAWIESZENIE / UKŁAD JEZDNY
- dystanse 20mm do oryginalnych felg ST220 - poprawa wyglądu i prowadzenia (osobny temat)
#287 - oryginalne amortyzatory ST220 (różnica w stosunku do zwykłych amortyzatorów)
#734 - tuleje tylnej ramy pomocniczej Powerflex
#747 - zamontowane tuleje Powerflex
#816 - sprężyny Eibach Pro Kit [E10-35-004-02-22]
- ustalanie maksymalnej szerokości felg (osobny temat)


Inne warte odnotowania przeróbki:
- obniżenie fotela kierowcy (osobny temat)
#961 - biksenony
#1316 - sonda lambda - sposób na tani oryginał (NTK JAPAN)

No i może jeszcze na zakończenie:
#1224 - ,,ostre" docieranie silnika
#875 - ciekawostka, zaginarka do nadkoli
#1159 - ściągacz bezwładnościowy do łożysk, własnej roboty 8)
- pomiar bicia piast i tarcz hamulcowych - filmik

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ, w sferze marzeń :D - przymiarki do kompresora
#589 - początkowe założenia
#996 - inny przebieg paska napędowego

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Poniżej temat w pierwotnym kształcie. Zapraszam do czytania i oglądania :)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -





Przyszedł czas, aby nadrobić zaległości i założyć temat przedstawiający mój samochód.
Mówię o zaległościach, bo samochodem jeżdżę od września 2012 roku, a więc od roku.

Moje autko to Mondeo mk3 model ST220 hatchback (B5Y).
Data produkcji to 3.11.2005 roku.
Większość fordowiczów zna parametry tego modelu, ale przypomnę tylko, że ma on silnik
V6 3.0 o mocy 226 KM oraz trochę zmienione i obniżone zawieszenie.

Data produkcji pokazuje, że samochód jest po drugim lifcie (drugi lift był bodajże we wrześniu 2005 roku).
Można to poznać np. po specyficznych progach, które wyraźnie rozszerzają się z przodu i zwężają się ku tyłowi.


Na początek wstawiam zdjęcia zrobione, gdy odbierałem auto z komisu rok temu. Fotki robione na szybko telefonem.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Postaram się po kolei opisywać to co zrobiłem w samochodzie przez ten ostatni rok.
ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

W końcu  :D. Widziałem, siedziałem i  jeździłem. Pro maszyna 8)

sseebbaa1

18.09.2013, 22:54 #2 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 21:27 by sseebbaa1
Zaraz po zakupie auta nie miałem kasy na jakieś poważniejsze modyfikacje, więc zająłem się żaróweczkami  :)

Początkowo to nawet nie zamierzałem zmieniać oświetlenia, ale raziła mnie różnica w kolorze postojówek zamontowanych przy ksenonach. No to zmieniłem postojówki na LEDy. Wyglądało to dużo lepiej.

I tak zaczęło się. Zmieniłem w końcu też pozostałe żarówki: w oświetleniu tablicy rejestracyjnej, w lusterkach zewnętrznych oraz wszystkie w oświetleniu wewnętrznym.

Modyfikacja prosta i niedroga, a spowodowała fajny efekt. Zwłaszcza przy srebrnym kolorze.
Uwaga tylko taka, że żaróweczki w lampce na suficie (te świecące na boki) muszą być ,,bez polaryzacji".

Podczas użytkowania auta robiłem też jakieś drobne poprawki. Na przykład musiałem wymienić antenę dachową, bo nie odkręcała się. Kupiłem więc nową podstawkę i nowy bat.



Ale to były tylko jakieś drobiazgi.

Natomiast cały czas chodziły mi po głowie większe modyfikacje techniczne, a nie wizualne...


Na początek oczywiście nie zawadzi ustalić jak jest aktualna moc autka.
Dlatego w maju 2013 sprawdziłem go na hamowni.

Na wykresie czerwona kreska pokazuje pierwszy pomiar na 5 biegu, a niebieska drugi pomiar na 6 biegu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Twój czarny bandyta też nie ma czego się wstydzić!
ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Essio

Fajna sztuka. Z resztą każde ST220 to cudeńko.
Dobrze, że ktoś modzi ST220. Nic tylko same foki. ;)
Ostatnio była okazja spróbować się z ST220 moją Laguną. Jednak kierowca nie podjął walki.
Oberslejzen!

sseebbaa1

Ja to bym podjął rękawicę, jakbym Cie spotkał na drodze!  :D

Co do modyfikacji Focusów ST, to rzeczywiście jest ich znacznie więcej niż Mondeo ST. Ale to pewnie dlatego, że dużo łatwiej modyfikować silniki turbo.



A przechodząc do dalszego opisu autka, to chciałem powiedzieć, że ten sezon przejeździłem na oponach
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 w standardowym rozmiarze 225/40R18.
Felgi też standardowe od ST, te które widać na zdjęciach (7,5 x 18, ET 52,5)
Opony GY są świetne! Naprawdę szczerze mogę je polecić. Rewelacyjne trzymanie i na suchym i na mokrym. Zresztą Goodyeary słyną z trzymania w deszczu.
Fajnie też pozwalają na delikatne uślizgi tyłu, nie puszczając przy tym całkowicie (szeroki zakres graniczny przyczepności). Na publicznych drogach jest to cecha bardzo przydatna.


Niestety opony przednie już się kończą....
A nowiutki komplet tych opon założyłem na początku kwietnia 2013 przy stanie licznika coś około 74.000km.
Teraz mam najechane 80.000km.
Czyli kilometrów niby nie za dużo zrobiłem, ale opony z przodu jakoś zniknęły  :evil:

Na wiosnę będzie trzeba dokupić dwie opony na przód.
Ale zrobię to z uśmiechem na twarzy, bo dały w tym sezonie sporo frajdy.  8)

ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 19.09.2013, 13:10Co do modyfikacji Focusów ST, to rzeczywiście jest ich znacznie więcej niż Mondeo ST. Ale to pewnie dlatego, że dużo łatwiej modyfikować silniki turbo.

Modyfikacje w MDO są chyba także o wiele droższe w porównaniu z przyrostem mocy.
Cytat: sseebbaa1 w 19.09.2013, 13:10Niestety opony przednie już się kończą.... A nowiutki komplet tych opon założyłem na początku kwietnia 2013 przy stanie licznika coś około 74.000km.Teraz mam najechane 80.000km.Czyli kilometrów niby nie za dużo zrobiłem, ale opony z przodu jakoś zniknęły

I jeżdżąc w taki sposób Ty żadnych mandatów nie masz? żadnych listów gończych, zakazów wjazdu do różnych miast itp.? :D

caqerr

Cytat: Essio w 19.09.2013, 10:32Ostatnio była okazja spróbować się z ST220 moją Laguną. Jednak kierowca nie podjął walki.



Jak skończe naprawiać Twojego to chętnie się spróbuję. Na razie nie ma to sensu :D


Co do GY to faktycznie dobre oponki. Założyłem takie ostatnio na tył.
Rant ochronny na felge - MEEEEEGA! Conti CSC5 może się chować!

sseebbaa1

19.09.2013, 15:30 #7 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 21:37 by sseebbaa1
Cytat: bishop w 19.09.2013, 13:25mandatów nie masz?

Mam punkty, ale paradoksalnie złapałem je jadąc rodzinnym S-Maxem 2.0 TDCi....
Jedzie sobie człowiek spokojnie 140, a tu wyskakuje taki i nawet pogadać się nie da tylko od razu laurki wręcza.  :pig:

A tak serio, to wynika bardziej z tego, że jak rodziną gdzieś jedziemy to oczywiście pakujemy się do S-Maxa i to on na trasie łapie punkty.
A ST220 jeżdżę bardzo dużo po mieście i tam jakoś sie udaje (odpukać).
Na ekspresówkach też jakoś miałem farta, bo często (a w zasadzie zawsze) kusi żeby cisnąć V6.


Cytat: caqerr w 19.09.2013, 14:18Rant ochronny na felge - MEEEEEGA!

Mi też już raz to uratowało felgę przed porysowaniem. Wniosek - jednak warto płacić za dobry produkt.



Wracając do "przygód" związanych z użytkowaniem ST220, to pewnego razu jechałem i nagle okazało się, że nie ma 5 i 6 biegu. No po prostu zniknęły!
Przesuwając lewarek biegów w prawo ruch kończył sie na wysokości biegów 3 i 4. Dalej nawet na siłę nie dało się przesunąć.
Stało się to krótko po ostrej jeździe ze zmianą biegów praktycznie bez puszczania gazu, no i myślałem, że popsułem moją zabaweczkę....

Ze spuszczoną głową pojechałem do mechanika i opowiadam co się stało.
Mechanik wsiadł do auta przejechał się i po powrocie patrzy na mnie jak na wariata, bo wszystkie biegi na miejscu.
Sam sprawdziłem i rzeczywiście są i działają idealnie.

No to nic nie rozumiejąc odjechałem.

Jednak kilka dni później auto było w warsztacie z jakimś tam innym problemem. Poprosiłem wtedy mechanika, żeby przy okazji zerknął też w te biegi i zobaczył co tam było.

No i....





.... zamurowało mnie, bo wyciagnął całkiem konkretną śrubę zalegającą pośród cięgien biegów:
(kluczyk dla porównania wielkości)



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i wtedy już wszystko było jasne. A może prawie wszystko, bo nie wiem jak to się tam znalazło.


ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

walec

Fajny ST a co do śruby to może zebrałeś z drogi i tak niefortunnie wpdła

Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

sseebbaa1

Cytat: walec w 20.09.2013, 00:40
Fajny ST a co do śruby to może zebrałeś z drogi i tak niefortunnie wpdła


Auto przed sprzedażą było lekko naprawiane z przodu, więc może jakiś oszołom zostawił w trakcie naprawy takie swoje ślady?


Teraz (jak patrzę na to zdjęcie ze śrubą) przypomniało mi się, że pierwszą moją ,,modyfikacją" była wymiana kluczyka na scyzoryk, taki jak w Mondeo MK4 czy S-Max/Galaxy.
Powodem wymiany było to, że ten zwykły owalny kluczyk doprowadzał mnie do szału.
Pilot w nim działał jak chciał i kiedy chciał. W zasadzie zastanawiałem się po co mu te guziczki.

Zatem na Allegro kupiłem kluczyk-scyzoryk z już zainstalowanym surowym grotem w kształcie jak w MK3 i całym transponderem w środku.
(jest to ten kluczyk na zdjęciu ze śrubą)
Koszt 150zł. Myślę, że uczciwa cena.

Następnie ślusarz, który skasował mnie 10zł, dociął grot odpowiednio do oryginału (ale inny ślusarz chciał 20zł i jeszcze narzekał, że może mu nie wyjść!)

Później wystarczyło tylko zgodnie z instrukcją przeprowadzić programowanie kluczyka. Robiłem to pierwszy raz w życiu i od razu się udało. Łatwizna.
Od tamtego momentu już się nie denerwuję małą rzeczą, jaką jest kluczyk.


Lepszy zasięg kluczyka-scyzoryka doceniłem zwłaszcza latem, gdy już z daleka mogłem zdalnie opuszczać szyby, aby przewietrzyć wnętrze (dłuższe przytrzymanie przycisku otwierania auta).
ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Cytat: sseebbaa1 w 20.09.2013, 07:34Zatem na Allegro kupiłem kluczyk-scyzoryk z już zainstalowanym surowym grotem w kształcie jak w MK3 i całym transponderem w środku.

Która to była aukcja? Dużo jest tego na Allegro, a wolałbym wybrać coś sprawdzonego.... :)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta --  kliknij tutaj.

sseebbaa1

20.09.2013, 11:19 #11 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 21:42 by sseebbaa1
Cytat: T w 20.09.2013, 10:46
Która to była aukcja? Dużo jest tego na Allegro, a wolałbym wybrać coś sprawdzonego.... :)

Info poszło na PW.

« Dodane: 20.09.2013, 16:56 »



Jak już wspomniałem od roku jeździłem samochodem i ciągle coś tam chodziło mi po głowie, żeby poprawić autko.
Kasy ciągle nie było za dużo, a jakieś mody chciało się robić...

Więc zainteresowałem się modyfikacją, która kiedyś budziła we mnie mieszane uczucia.
Ale z drugiej strony nie była zbyt droga, a nadto była odwracalna (gdyby mi się nie spodobała).


Chodziło o założenie dystansów do kół, ale takich odpowiednio dobranych, a nie przesadzonych, wziętych żywcem z wiejskiego tuningu  :)

Teraz, już po założeniu dystansów (w sierpniu 2013), mogę powiedzieć, że były to bardzo dobrze wydane pieniądze.
Bo, co najważniejsze, poprawiła się stabilność samochodu w trakcie szybkich manewrów, a także auto uzyskało fajniejszy wygląd.

Zatem poprawiło się i tak rewelacyjne prowadzenie ST, a do tego upgrade wyglądu! Czego chcieć więcej za parę stówek?

Aby nie zaśmiecać forum powielaniem zapisanych już informacji, podaję poniżej link do innego tematu, gdzie jest więcej danych technicznych dotyczących moich dystansów i zdjęć pokazujących zarówno same dystanse, jak i auto przed oraz po modyfikacji.

Sami oceńcie zmianę wyglądu auta, choć zdjęcia nie oddają całego efektu.

LINK:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3487.0.html

Tutaj na zachętę wrzucam tylko dwa zdjęcia pokazujące samochód przed montażem dystansów i już po.
(zdjęcia nie są zrobione z dokładnie takiego samego kąta, ale różnicę widać)

przed:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




a tutaj po (+20mm):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




:D



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Essio

Modyfikuj, upiększaj potem kupię. Szkoda tylko, że to nie rok 2007.  8)

Cytat: caqerr w 19.09.2013, 15:18
Jak skończe naprawiać Twojego to chętnie się spróbuję. Na razie nie ma to sensu :D

To fajnie. Mam wrażenie jakby ów 200 kuni jechało tak sobie. Albo już wybredny jestem.  :D
Oberslejzen!

bishop

Ładnie wyglądają. Idealnie. Te ślady na parkingu to Twoje? :evil:

sseebbaa1

Cytat: Essio w 20.09.2013, 16:13Modyfikuj, upiększaj potem kupię.

Nie tak szybko! Po głowie chodzą mi różne plany.
Sam jeszcze nie wiem na co go przerobię!

Cytat: Essio w 20.09.2013, 16:13Szkoda tylko, że to nie rok 2007.

MK4 2.5T ma fajny silnik podatny na chipa, ale zawieszenie nie jest już takie fajne, jak w ST220.
Myślę, że po zakrętach ST220 objechałoby MK4 nawet na obniżonym zawieszeniu.

Cytat: bishop w 20.09.2013, 16:23Ładnie wyglądają. Idealnie.

Dziękuję. Długo zastanawiałem się jaką grubość wybrać, żeby było fajnie.

Cytat: bishop w 20.09.2013, 16:23Te ślady na parkingu to Twoje?

To nie moje. Na parkingu przed Tesco nie będę scen robił....  :D




Aaaaa!
Przypomniało mi się jeszcze, że w listopadzie 2012 roku założyłem nowe siłowniki do maski silnika odpowiedzialne za łatwiejsze otwieranie i utrzymywanie maski w pozycji otwartej.
Stare siłowniki słabo już trzymały i maska ledwie się utrzymywała w pozycji otwartej.
A jak przyszły przymrozki, to ciśnienie w siłownikach, co oczywiste, też spadło i maska centralnie leciała na łeb.

Kupiłem zamienniki, a nie oryginały. Ale sprawdzałem, aby miały taką samą siłę jak oryginały. Siła wyrzutu 660 N.
Koszt 29zł za sztukę. Kupiłem komplet, czyli dwa.

Z tego co pamiętam, to do zamontowania siłowników chyba nawet nie był potrzebny żaden klucz. Górne i dolne mocowanie siłownika zdaje się, że było po prostu na wcisk.

Maska otwiera się teraz jak w nowym samochodzie! Gładziutko idzie do góry.


ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy